دانش و فناوری

تحقیق جدید: ویروس کرونا 9 ساعت روی پوست زنده می‌ماند


نتایج یک تحقیق جدید نشان داد، ویروس کرونا 9 ساعت و 5 برابر بیشتر از ویروس بیماری آنفلوانزا روی پوست بدن انسان زنده می ماند.


به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان ژاپنی نشان داد: ویروس کرونا ۵ برابر بیشتر از ویروس بیماری آنفلوانزا روی پوست بدن انسان زنده می‌ماند.

براساس این مطالعه، ویروس کرونا تا ۹ ساعت روی پوست زنده می‌ماند و همین موضوع بیانگر لزوم شست‌و‌شوی مکرر دست‌ها است.

به گفته محققان ژاپنی، ویروس کرونا به مدت ۹ ساعت بر روی پوست انسان فعال است؛ به همین دلیل برای مقابله با کووید ۱۹ رعایت پروتکل بهداشت فردی ضروری است.

این مطالعه که در ماه جاری در مجله Clinical Infection Diseases منتشر شده است، می‌گوید: عامل بیماری زایی که باعث آنفلوانزا می‌شود، روی پوست انسان حدود ۱.۸ ساعت زنده می‌ماند.

در این گزارش آمده است: «زنده ماندن ۹ ساعته SARS-CoV-۲ (ویروسی که باعث COVID-۱۹ می‌شود) بر روی پوست انسان ممکن است خطر انتقال تماس را در مقایسه با IAV (ویروس آنفلوانزای A) افزایش دهد، بنابراین همین موضوع همه گیری را تسریع می‌کند».  

تیم تحقیقاتی مقادیری از پوست های جمع آوری شده از نمونه های کالبد شکافی را حدود یک روز پس از مرگ مبتلایان آزمایش کرده و به این نتیجه رسیده است که اگر دست‌ها و پوست با اتانول ضد عفونی شوند، ویروس کرونا و آنفلوانزا ظرف ۱۵ ثانیه غیرفعال می‌شود.

در این مطالعه آمده است: ماندگاری بیشتر SARS-CoV-2 بر روی پوست خطر انتقال تماس را افزایش می‌دهد؛ با این حال، بهداشت دست می‌تواند این خطر را کاهش دهد.

این مطالعه از راهنمایی‌های سازمان بهداشت جهانی برای شستشوی منظم و کامل دست‌ها برای محدود کردن انتقال ویروس که از زمان ظهور در چین حدود ۴۰ میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده است، پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/ 


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا