فرهنگ

سروش، سخنرانی‌های آیت‌الله احمدی میانجی را کتاب می‌کند


مجموعه دو جلدی به سوی نور، مرگ و عالم برزخ (مجموعه سخنرانی‌های مرحوم آیت الله میرزا علی احمدی میانجی) به زودی از سوی انتشارات سروش منتشر می‌شود.


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مجموعه دو جلدی به سوی نور، مرگ و عالم برزخ، مجموعه سخنرانی‌های مرحوم آیت الله میرزا علی احمدی میانجی (۱۳۰۵-۱۳۷۹) به زودی از سوی انتشارات سروش منتشر می‌شود.

موسی احمدی میانجی (نوه مرحوم آیت الله میانجی) درباره انتشار این کتاب به خبرنگار فارس گفت: این مجموعه دو جلدی شامل مجموعه سخنرانی‌های این عالم در ماه رمضان سال‌های ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ در خصوص مرگ، تاثیر روزه، شهادت حضرت علی (ع) و …. در مسجد عبداللهی در قم است که به کوشش دفتر تنظیم و نشر معظم له جمع آوری و به زودی در دو جلد از سوی انتشارات سروش منتشر خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه سخنرانی‌های این عالم به مناسبت‌های مختلف از رادیو پخش می‌شود، گفت: با توجه به استقبال مخاطبان سخنرانی‌های مرحوم پدربزرگ ما با توجه به مناسبت‌های مختلف از رادیو معارف پخش می‌شد که دفتر تنظیم و نشر معظم له تصمیم به انتشار این سخنرانی‌ها به صورت مکتوب گرفت.

وی افزود: این سخنرانی‌ها به گونه‌ای پیاده و تنظیم شده است که شیرینی و شیوایی لحن سخنان این عالم عالیقدر حفظ شود تا خواننده بتواند با آن ارتباط بهتری بگیرد.

مرحوم آیت الله میانجی ابتدا در مدرسه حسن پادشاه و مدرسه حاج علی‌اصغر تبریز، دروس دینی را نزد استادانی همچون مرحوم آقا شیخ لطفعلی زنوزی فرا می‌گیرد، اما پس از چندی، با رضایت پدر تصمیم می‌گیرد که کسب علم را در قم پی بگیرد.

او در این شهر، سطوح عالی را نزد مرحوم آیت‌اللّه سیدحسین قاضی آموخت. بخش دیگری از آن را هم در محضر حضرت علامه طباطبایی (صاحب تفسیر المیزان) که به تازگی از تبریز به قم مشرف شده بود، فرا گرفت. آیت‌اللّه احمدی پس از اتمام سطوح عالی فقه و اصول، درس خارج اصول را در خدمت مرحوم آیت‌اللّه آقا میرزا احمد کافی الملک یاد گرفت. همزمان با این درس، دروس خارج فقه را در ابواب مختلف از محضر بزرگانی چون آیت‌الله بروجردی، گلپایگانی، محقق داماد و علامه طباطبایی (ره) بهره می‌جست و حتی در درس خصوصی مرحوم محقق داماد و علامه طباطبایی نیز شرکت می‌کرد، البته با مرحوم علامه طباطبایی انس بیشتری داشت و به طور خصوصی در زمینه فقه، اصول و اخلاق بهره‌ها برد.

یادآور می‌شود، مرحوم آیت الله علی احمدی میانجی (ره) عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود که از اساتید اخلاق حوزه و جزو اساتید شناخته شده در سطوح عالی به شمار می‌رفت. همچنین ایشان نماینده سه دوره مجلس خبرگان رهبری از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بود. مواقف شیعه، مالکیت خصوصی در اسلام، شرح دعای ابوحمزه ثمالی، الاسیر فی السلام، مکاتیب الائمه و … از جمله آثار این عالم عالیقدر است.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا