شهرستان ها

۱۶ مددجوی جرایم غیرعمد طی امسال وارد زندان‌های کرمان شدند

کرمان – رئیس کل دادگستری کرمان شمار مددجویان جرایم غیرعمد که طی امسال وارد زندان‌های استان کرمان شده اند را ۱۶ نفر ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله موحد پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱۴ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان حضور دارند که از این تعداد ۳۹ نفر مربوط به قبل از سال ۹۸ هستند.

موحد از ورود ۱۶ مددجوی جرایم غیرعمد طی سه ماه ابتدای سال جاری به زندان‌های استان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۸ نفر به علت مسائل مالی، ۸۷ نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه، ۱۲ نفر به علت ناتوانایی در پرداخت نفقه و هفت مورد به علت ناتوانی در پرداخت دیه در زندان‌های کرمان حضور دارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه نباید زندانی شدن یک فرد خانواده او را تحت تأثیر قرار دهد، گفت: باید سعی کنیم این آسیب‌ها به حداقل برسد و در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.

موحد با اشاره به اینکه شیوع کرونا به مشکلات خانواده‌های زندانیان به ویژه در بحث تأمین لوازم التحریر دانش آموزان دامن زده است، بیان کرد: از این رو ۱۵۰ دستگاه تبلت برای فرزندان زندانیان در شهر کرمان خریداری می‌شود و در نظر داریم برای هر خانواده یک دستگاه تبلت در نظر بگیریم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا