جامعه

جزئیات دیگری از دستگیری سنگ پران/ رئیس پلیس:سرقت پلاک وسیله نقلیه را به پلیس اطلاع دهید


فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه هر پلاک شناسنامه خودرو یا موتورسیکلت محسوب می‌شود گفت: در صورت سرقت پلاک، افراد باید بلافاصله با پلیس تماس گرفته و موضوع را اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه هر پلاک، شناسنامه خودرو یا موتور سیکلت محسوب می‌شود، گفت: بر اساس قوانین، در صورت نبود پلاک، هیچ خودرویی حق تردد روی چهار چرخ را ندارد.

وی با اشاره به اینکه مردم در صورت مواجهه شدن با سرقت پلاک خودرو باید بلافاصله با پلیس تماس بگیرند تا موضوع صورت جلسه شود، افزود: این مسئله در کمترین زمان باید در تمام سامانه‌های پلیس منعکس شود چون وقتی سرقت پلاک خودرو صورت می‌گیرد، حتما هدفی شوم و سوء در پی دارد و لذا این نکته را تاکید می‌کنم که پلیس را در جریان چنین سرقتی قرار دهید.

سردار رحیمی با اشاره به بهره مندی پلیس از نرم افزارهای مناسب، گفت: در پاره‌ای مواقع ممکن است سارقان جرایمی خطرناک با پلاک‌های مسروقه مرتکب شده که  به ضرر مردم تمام شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلاک دزدیده شده به سراسر کشور و حتی گذرگاه‌های مرزی در کمترین زمان اعلام شده و پلیس اقدام به رصد و توقیف آن می‌کند.

سردار رحیمی همچنین در خصوص دستگیری فردی که سنگ و بلوک سیمانی را از روی پل عابر پیاده بر روی خودروها می‌انداخت و منجر به جان باختن دو نفر از هموطنان شده بود، اظهار داشت: اولین مورد در اتوبان یادگار امام اتفاق افتاد از همان روز تیم‌های ویژه را فعال کردیم که بیش از ۵۰ تیم بودند و در آن زمان چنین مسئله‌ای را اعلام نکردیم ولی پلیس بلافاصله شروع به برنامه ریزی کرد.

وی افزود: تیم‌های نا محسوس را در پلیس آگاهی برای شناسایی متهم تشکیل دادیم و تقریبا ۱۰ نفر مظنون در این رابطه دستگیر شدند؛ تا زمانی که جنایت دوم در اتوبان نواب صورت گرفت که خانم معلمی در حال حرکت جان خود را از دست داد و سرنشینان ۸خودرو نیز مجروح و مضروب شدند.

سردار رحیمی گفت: در نهایت تیم‌های فعال پلیس ساعت ۵ صبح به یک نفر در اتوبان نواب مشکوک و بلافاصله در محل حاضر و متوجه شدند با بلوک‌هایی که در اختیار دارد قصد ارتکاب موردی مشابه را دارد و عکس فرد مورد نظر را با توجه به تصویر ۶۰ دوربین، در اختیار داشتیم که الحمدلله دستگیر شد.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا