اقتصاد

۹۰ درصد شرکت‌های گوشتی آمریکا درگیر کرونا شدند


آمارها حاکی از آن است که ۹۰ درصد شرکت‌های فرآوری گوشت در آمریکا در نخستین سال شیوع کرونا درگیر این ویروس شدند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، گزارشات حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۰ و ماه‌های نخست سال ۲۰۲۱، ۹۰ درصد شرکت‌های فرآوری گوشت در آمریکا درگیر شیوع ویروس کرونا در میان کارمندانشان شدند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط یک زیرکمیته مجلس نمایندگان آمریکا که از سال گذشته آغاز شده شرکت‌های گوشتی آمریکا یکی از اصلی‌ترین مراکز انتشار ویروس کرونا در این کشور بوده و کارمندانشان به شدت در معرض ابتلای به این بیماری قرار داشته‌اند. البته هنوز مشخص نیست که تأثیر این تحقیقات بر فعالیت شرکت‌های گوشتی در آمریکا که اکثرشان متعلق به یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشت در این کشور است چه خواهد بود.

جیمز کلایبورن، دبیر این زیرکمیته گفته که کارمندان و  کارگران این شرکت‌ها از جمله مشاغل حساس محسوب شده‌اند و تأثیرات ویروس کرونا بر آنها هم وحشتناک بوده و هم قابل پیشگیری بوده است.

وی تأکید کرد: در ادامه تحقیقات انجام شده، من از شرکت‌های فرآوری و بسته‌بندی گوشت در آمریکا می‌خواهم تا تغییرات گسترده‌ای را در دستورکار قرار داده و به سرعت شرایط ایمنی را برای کارمندانشان فراهم کنند.

از جمله شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشت در آمریکا می‌توان به تایسون فودز، جی بی اس، کارگیل،‌ و اسمیت فیلد اشاره کرد که گفته می‌شود ۵۹ هزار مورد ابتلا به کرونا در میان کارگران این شرکت‌ها به ثبت رسیده و بین ماه مارس ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۱، ۲۶۹ نفر از کارمندان آنها به خاطر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا