ورزش

اقبالی: AFC قاطع باشد، مربیان حرفه‌ای در ایران خانه‌نشین نمی‌شوند/ همه چیز خوب است اما شاید تعلیق شویم!

کارشناس فوتبال تاکید کرد که اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا قاطع باشد و با فدراسیون ایران برخورد کند، طبق قانون مربیان دارای مدرک حرفه‌ای مشغول به کار خواهند شد.

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اینکه با اعلام فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تمام سرمربیان تیم‌های لیگ برتری برای فصل جدید باید دارای مدرک حرفه‌ای مربیگری باشند، اظهار داشت: تقریبا یکی دو سالی هست که فدراسیون فوتبال بر این موضوع اصرار دارد و بر همین اساس کلاس‌های مربیگری حرفه‌ای را در این مدت در ایران برگزار کرد. فدراسیون امسال این موضوع را اعلام کرده‌ که همه مربیان باید مدرک حرفه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: از 3 دوره آموزشی که در این مدت برگزار شد، نزدیک به 75 نفر مدرک حرفه‌ای مربیگری گرفتند که فقط 3-4 نفر از آنها مشغول به کار شده‌اند. بقیه خانه‌نشین هستند و شرایط کار برای آنها فراهم نیست. مشخص نیست که ارتباط AFC با فدراسیون فوتبال ما چگونه است که هنوز اجازه می‌دهد افرادی در راس تیم‌های باشگاهی کار ‌کنند که فقط مدرک A دارند و نه حرفه‌ای. اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا قاطعیت داشته باشد و روی این موضوع دست بگذارد، مربیانی مثل من که مدرک حرفه‌ای مربیگری داریم دیگر خانه‌نشین نمی‌شویم. 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

کارشناس فوتبال کشورمان عنوان کرد: در کلاسی که شرکت کردیم، مدرس دانمارکی نکته‌ای را به ما آموزش داد و گفت که در تیم‌های‌مان این موضوع را با بازیکنان کار کنیم. از آن عده‌ای که در کلاس‌ها شرکت کرده بودند فقط 2 نفر مشغول به کار بودند که جای تاسف داشت.  وقتی تفکر جامعه ورزش و به ویژه فوتبال در مورد مربیان حرفه‌ای‌مان این باشد مسلما نتیجه هم همین می‌شود. از این 75 نفر که در این 3 دوره شرکت کردند، چند نفر بازیکنان تیم ملی بودند و الان کار می‌کنند اما سایر نفرات مشغول نیستند. 

اقبالی با بیان این موضوع که اگر این قانون به درستی اجرا شود، دیگر مدیران نمی‌توانند بازیکنانی که تا دیروز بازی می‌کردند را یک‌شبه سرمربی کنند، تصریح کرد: به عنوان مثال، مهدی رحمتی یک بازیکن خوب بوده که زحمت زیادی در فوتبال ما کشیده و سابقه درخشانی دارد، اما انتخاب او به عنوان سرمربی یک تیم لیگ برتری نشان دهنده ضعف مدیریتی است. بازیکنی که تا دیروز فوتبال بازی می‌کرده را بدون پشتوانه و سابقه مربیگری به عنوان سرمربی انتخاب می‌کنیم.  بازیکنانی که می‌خواهند مربی و سرمربی شوند باید 10 سال کار کنند تا مربی حرفه‌ای شوند، اما مدیران ما به این مسائل توجه نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه فدراسیون فوتبال هیچگونه عکس‌العملی نشان نمی‌دهد. این ضعف فوتبال ما است که هنوز نمی‌توانیم یک قانون مدون را اجرا کنیم. ببینید اساسنامه فدراسیون فوتبال چه شد؟  اصلا مجمع تشکیل شد؟ پول و قرارداد ویلموتس به کجا رسید؟ مردم همه این مسائل را نمی‌دانند و رسانه‌ها باید اطلاع‌رسانی شفاف داشته باشند. در حال حاضر همه چیز خوب است اما همه این مسائل ممکن است منجر به محرومیت و تعلیق فوتبال ما شود. 

کارشناس فوتبال کشورمان در پایان به تسنیم گفت: با این اوضاع فوتبال ما، فینالیست شدن پرسپولیس در آسیا یک اتفاق عجیب و غریب است. باشگاهی که پول ندارد به بازیکنانش پرداخت کند و پول مربی گذشته‌اش را نداده و محروم است، با این مشکلات به فینال می‌رسد. از سوی دیگر استقلال با مشکلات و بدهی‌های زیادی روبه‌رو است، کادرفنی جدید را انتخاب کرده و 8-9 نفر در کادرفنی حضور دارند و بعد می‌گویند می‌خواهیم یک طراح تمرینات از خارج بیاوریم. پس نقش آن نفرات در کادرفنی چیست که می‌خواهند یک طراح تمرین هم از خارج بیاورند؟ این فوتبال و مدیریت ورزشی نیست و متاسفانه روز به روز هم بدتر می‌شود. 

 

انتهای پیام/ 

خبرگزاری تسنیم

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا