بین الملل

ورود هیأت اوکراینی به ایران در رابطه با سقوط هواپیما


وزارت خارجه اوکراین از ورود یک هیأت اوکراینی برای مذاکره با مقامات ایرانی درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه اوکراین امروز (دوشنبه) از ورود یک هیأت اوکراینی برای مذاکره با مقامات ایرانی درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، «یوهنی ینین» معاون وزیر خارجه اوکراین در یک پیام ویدئویی که در صفحه فیس‌بوک وزارت خارجه این کشور قرار گرفته بود، اعلام کرد: «هیأت اوکراینی به ایران رسیده است. ما مذاکرات درباره هواپیمای اوکراینی که در ماه ژانویه ساقط شده است را آغاز کرده‌ایم».

ینین در خصوص جزئیات این سفر گفت که سه تیم مذاکره‌کننده،  برای شفاف‌سازی درباره شرایطی که به سقوط این هواپیمای اوکراینی منجر شده، گفت‌وگوهایی را انجام خواهند داد.

این مقام اوکراینی توضیح داد: «مسئله خطای انسانی بوده یا نتیجه محاسبات اشتباه سیستم سازماندهی پروازها بر فراز ایران؟ سه گروه برای مشخص شدن این مسئله کار خواهند کرد که شامل کارشناسان هواپیمایی، بازرسان و دادستان‌ها و همچنین ارتش می‌شوند».

ینین ضمن تأکید بر تداوم همکاری با ایران برای مشخص شدن این مسئله گفت: «رسیدن به عدالت برای جامعه ما یک اولویت است و ما صرفنظر آنکه اینکه چقدر حقیقت تلخ است، از این قضیه عقب‌نشینی نخواهیم کرد».

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین که ۱۸ دی ماه سال گذشته (۱۳۹۸) از تهران عازم کی‌یف بود بر اثر خطای انسانی مورد هدف موشک قرار گرفت و ۱۷۶ سرنشین آن که اکثریت آنها ایرانی بودند و بقیه اتباع اوکراین، کانادا، سوئد، انگلیس و افغانستان، جان باختند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا