شهرستان ها

۹۰۰ هکتار نهال‌کاری در شاهرود انجام‌شد

شاهرود- رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه عملیات بیابان‌زدایی برای حفظ و احیاء مناطق بیابانی در دستور کار است، گفت: ۹۰۰ هکتار نهال‌کاری در ششهرستان به انجام رسیده است.

محمدرضا کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه عملیات بیابان‌زدایی برای حفظ و احیا مناطق بیابانی برای شاهرود در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: بر این اساس از محل اعتبارات سال گذشته حدود ۹۰۰ هکتار نهال‌کاری در شاهرود به انجام رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه نهال‌کاری و بذرپاشی دیگر اقدامات لازم برای تثبیت پوشش گیاهی منطقه به شمار می‌رود، افزود: حفاظت از عرصه‌های نهال‌کاری در مقابل چرای دام، هجوم جوندگان و شرایط نامساعد اقلیمی از جمله چالش‌های موجود در این گونه‌ها طرح‌ها است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه طی سال جاری ۳۰۰ هکتار مدیریت هرز آب و هفت کیلومتر بادشکن در نواحی بیابانی شهرستان احداث‌شده است، افزود: هدف ازاین‌گونه اقدامات جلوگیری از پیشروی بیابان و مهاجرت روستاییان حاشیه کویر به سمت شهرها است.

کشاورزیان بابیان اینکه حراست و حفاظت از عرصه وسیع منابع طبیعی شهرستان به مشارکت همه گروه‌های مردمی نیاز دارد، در ادامه تصریح کرد: به این منظور علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به سامانه hamyartabiat.frw.ir برای همیار طبیعی‌ات درخواست دهند که به این افراد آموزش‌های لازم برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی ارائه می‌شود.

وی افزود: شماره تماس رایگان ۱۵۰۴ برای اعلام هرگونه خسارت عمدی و غیر عمدی به عرصه‌های منابع طبیعی جنگلی و بیابانی آماده پاسخگویی مردم است تا در اسرع وقت مأموران یگان حفاظت به مشکل موجود رسیدگی کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا