ورزش

مهدی: شاید سرمربیان با مدرک مربیگری A هم بتوانند فعالیت کنند/ فصلی فرسایشی در پیش داریم

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت ممکن است الزام سرمربیان به داشتن مدرک حرفه‌ای لغو شود و آنها بتوانند با مدرک A هم روی نیمکت حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سهیل مهدی درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال از روز 10 آبان گفت: از لحاظ برگزاری فنی مسابقات صد درصد هستیم و امیدواریم شرایط بهداشتی و پزشکی به صورتی باشد که مسابقات برگزار شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است مسابقات به تأخیر بیفتد، گفت: در این باره مجوزهای لازم را داشتیم. فقط ما شهروندان می‌توانیم این مشکلات را برای خودمان ایجاد کنیم.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در مورد اعلام برنامه لیگ برتر در هر دو ماه تصریح کرد: بعد از شروع مسابقات، فیفادی و اردوی تیم ملی را داریم و امروز (دوشنبه) یا فردا، برنامه دو هفته ابتدایی لیگ را اعلام می‌کنیم. سپس برنامه لیگ را با توجه به شرایط کرونا در  استان‌ها، هر یک ماه یا نهایتاً دو ماه اعلام خواهیم کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مهدی که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در این مورد که آیا با سرمربی تیم ملی جلسه‌ای داشته یا خیر، خاطرنشان کرد: خیر. ما مباحث را تلفنی حل و فصل کردیم و این جلسه در برنامه‌های ما و تیم ملی نبوده است.

وی درباره لزوم داشتن مدرک حرفه‌ای برای سرمربیان گفت: الزامات کمیته آموزش فدراسیون فوتبال هر سال اعلام می‌شود که این موضوع بر اساس مواردی است که AFC به همه کشورهای آسیایی اعلام می‌کند. یعنی این یک موضوع داخلی نیست. در سیستم مجوز حرفه‌ای همه سرمربیان باید مدرک پرولایسنس داشته باشند که این موارد را AFC به ما ابلاغ می‌کند و سپس در کمیته آموزش به ارکان ذی‌ربط اعلام خواهد شد. AFC اخیراً ابلاغیه‌ای درباره نور ورزشگاه‌ها داشت.

اعلام برنامه لیگ برتر پس از جلسه با مسئولان AFC

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود: با توجه به اینکه دوره‌های پرولایسنس هنوز نهایی نشده و مدرسان به کشورهای آسیایی سفر نکرده‌اند، شاید بتوانیم با رایزنی کمیته نقل و انتقالات و AFC کاری کنیم سرمربیان مانند فصل گذشته مدرک مربیگری A داشته باشند، اما بدون این مدرک دیگر قابل قبول نیست.

مهدی درباره تعویق سوپرجام فوتبال اظهار داشت: سازمان لیگ یک زمان برنامه لیگ را تا هفته سی‌ام اعلام می‌کرد و این توانایی در شرایط اطمینان وجود دارد. با این حال ما به خاطر مسائلی چون وضعیت بهداشتی کشور، تعویق مسابقات و برگزاری لیگ قهرمانان آسیا در وضعیت اطمینان قرار نداریم. در گذشته مواردی چون فشردگی برنامه بازی‌ها را داشتیم که تا الان اتفاق افتاده و ما را به جابجایی‌هایی ناچار کرده است.

وی درخصوص وضعیت ورزشگاه‌های کشور گفت: ورزشگاه‌ها تا یک ماه پیش میزبان مسابقات بودند و نمی‌توانستند به سمت اصلاح نواقص بروند. فصل فرسایشی و خیلی طولانی داریم و چمن به عنوان موجود زنده باید اصلاح شود. در برخی ورزشگاه‌ها چمن در حال کوددهی است و تازه امروز به ما اعلام کردند ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر آماده شده است. آمادگی میزبانی سوپرجام را نداشتیم و مطابق آنچه شنیدم، دو تیم درخواست تعویق بازی‌ها را داشتند. با وجود میل‌مان، سوپرجام را به تاریخ دیگری موکول کردیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سرپرست کمیته مسابقات درباره مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها گفت: باشگاه‌ها هر ساله تا ثانیه‌های آخر کارهای مجوز حرفه‌ای را انجام می‌دهند و امسال هم از این قاعده مستثنی نبودند. دوستان ما تا ساعاتی از شب، مدارک را بازبینی می‌کنند و فرصت کوتاهی باقی مانده که اگر سپری شود، نمی‌توانیم کمکی کنیم. با توجه به اینکه امسال باید مدارک را زودتر ارسال کنیم، باشگاه‌ها فرصت بدهند تا دوستان ما، مدارک را بهتر بررسی کنند.

مهدی در مورد پیشنهاد ابراهیم قاسمپور مبنی بر اینکه باید برای مدیران باشگاه‌ها هم مدرک حداقلی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: این کار را می‌توان برای باکیفیت‌تر کردن کار انجام داد و موضوع را بررسی می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا