شهرستان ها

دستگیری از ایتام به یک باور و فرهنگ تبدیل شود

زنجان-معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، گفت: باید دستگیری از ایتام به یک باور و فرهنگ تبدیل شود و در فرهنگ اجتماعی ما جاری و ساری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی نافچی قبل از ظهر دوشنبه درجلسه طرح اکرام ایتام در محل استانداری زنجان، گفت: رویکرد جلسه اکرام ایتامی است که به حکمت خداوند یتیم شدند.

وی با بیان اینکه امروز بخشی از جامعه که از نظر مالی توان لازم را دارد باید دست این ایتام را بگیرد و مورد تکریم قرار دهد، افزود: فرهنگ اکرام ایتام را در فضای فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای جامعه، بیش از پیش تقویت و جاری و این باور را به یک فرهنگ در جامعه تبدیل کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، گفت: باید شانیت و جایگاه ایتام در جامعه به خوبی حفظ شود و دین اسلام به یتم نوازی تاکید بسیار زیادی کرده است.

نافچی تاکید کرد: باید شرایط آرامش و آلام ایتام دراستان فراهم شود و یتیم نوازی کردن و دستگیری از آنها اجر معنوی و دنیوی زیادی دارد.

وی با بیان اینکه همبستگی برای دستگیری از ایتام دراستان تقویت شود، گفت: باید درجامعه فرهنگ یتیم نوازی و دستگیری از آنها فرهنگ سازی شودو برای تحقق این امر مهم رسانه‌ها رسالت بسیار مهمی دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، تصریح کرد: باید دستگیری از ایتام به یک باور و فرهنگ تبدیل شود و درفرهنگ اجتماعی ما جاری و ساری شود.

نافچی برتشکیل ستاد استانی اکرام ایتام دراستان تاکید کرد و افزود: دراین ستاد سازمان صنعت، معدن وتجارت استان، صدا و سیما، آموزش و پرورش که بیشترین دانش آموزان یتیم را دارد عضو این ستاد شوند.

وی افزود: اتاق فکری توسط این ستاددر استان و شهرستانها تشکیل شده و دستگیری از ایتام به خوبی عملیاتی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان:، تصریح کرد: باید بهره گیری لازم از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی در کمک به ایتام ر استان را داشته باشیم.

مرادی نافچی با بیان اینکه زنجان شهر خیرین است و تکریم ایتام توسط خیرین استان بسیار خوب است، تصریح کرد: از تمام فرصت‌ها برای تکریم ایتام دراستان استفاده شود و تبلیغ دراین خصوص بسیار مهم است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا