شهرستان ها

جذب اعتبارات ملی با پیگیری مدیران استان اردبیل

اردبیل- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات ملی تا ۸۰ درصد در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ملی است و مدیران استانی باید همت بیشتری را در جذب این منابع داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد شامگاه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان نیر اظهار کرد: هر چند در لایحه بودجه ۲ سال اخیر سعی شده تا اختیارات بیشتری در توزیع منابع به استان‌ها داده شود اما همچنان فرآیند تمرکزگرایی امکانات را در سطح ملی و تهران شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ردیف‌های مختلف برای دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی در نظر گرفته شده که امیدواریم مدیران استانی و شهرداران تلاش مؤثری را در جذب این منابع داشته باشند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از شهرداران نیر و کورائیم خواست تا در جلسه هفته آینده با معاون وزیر کشور در امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها حاضر شده و نسبت به جذب اعتبارات و خرید ماشین‌آلات جدید رایزنی‌ها را انجام دهند.

نیکزاد به طرح توسعه فاضلاب نیر اشاره کرد و افزود: باید هر چه سریع‌تر شبکه فاضلاب نیر تکمیل و به بهره‌برداری برسد تا اثرات زیست محیطی کمتری را در دفع فاضلاب روستاها و شهرها شاهد باشیم.

وی گفت: تأمین منابع آب پایدار برای مناطق شهری و روستایی از اولویت‌های جدی است که در این زمینه باید سد یامچی به مودل دوم تصفیه‌خانه مجهز و امکان تأمین منابع آب شهرها و روستاهای همجوار فراهم آید.

نیکزاد در مورد وعده گروه سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی برای احداث مجتمع دامپروری در نیر خاطر نشان کرد: باید هر چه سریع‌تر این پروژه سرمایه‌گذاری در شهرستان نیر اجرایی شود تا بخش عظیمی از دامداری‌های داخل شهر بساطشان برچیده شود.

وی ضرورت فعالیت مؤثر شهرک تخصصی آب را با حضور سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی یادآور شد و اضافه کرد: ۳ واحد هنوز در این شهرک فعال است و برای فعال کردن سایر واحدهای تولیدی نیز نیاز به حمایت و پشتیبانی‌های مؤثر است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید در این شهرستان ابعاد توسعه‌ای با رویکرد مهم اقتصاد مقاومتی و توجه بر توانمندی‌های بومی و منطقه‌ای مورد دقت قرار گیرد تا بخش عظیمی از اهداف توسعه‌ای تحقق پیدا کند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا