شهرستان ها

توقیف ۶۰۷ خودروی«شوتی» در لرستان/ ۲۳۹ نفر در تصادفات جان باختند

خرم‌آباد- فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به توقیف ۶۰۷ خودروی «شوتی» در این استان طی امسال، گفت: متاسفانه در مدت زمان یاد شده ۲۳۹ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد مهدیان نسب در سخنانی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی سرقت در لرستان طی شش ماهه ابتدایی امسال، اظهار داشت: روزانه بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار مورد از مطالبات مردم از طریق فوریت‌های پلیس پاسخ داده می‌شود.

میانگین حضور پلیس در صحنه در شهرها حدود ۹.۶ دقیقه است

وی، تماس‌ها با فوریت‌های پلیس لرستان را حدود ۶۶۰ هزار مورد عنوان کرد و گفت: میانگین حضور پلیس در صحنه در شهرها حدود ۹.۶ دقیقه است.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه ۸۳ درصد مطالبات و تماس‌های مردم با فوریت‌های پلیس در استان عملیاتی شده است، افزود: ۱۷ درصد باقی مانده نیز مربوط به راهنمایی و مشاوره است.

۹ هزار نفر غایب از سربازی داریم

سردار مهدیان نسب، تصریح کرد: همچنین استان لرستان، تنها یک درصد مشمولان غایب سربازی دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع ۶۵۰ هزار نفر در استان ۹ هزار نفر غایب از سربازی داریم، گفت: این امر نشان دهنده اهمیت مردم استان به قانون است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه کشف سه تن مواد مخدر از نوع تریاک در لرستان طی امسال، افزود: همچنین پنج هزار و ۴۶۶ نفر قاچاقچی مواد مخدر، توزیع کننده خرد، توزیع کننده کلان و معتاد متجاهر در استان دستگیر شده است.

انهدام ۵۵ باند کالای قاچاق و ارز

سردار مهدیان نسب با اشاره به اینکه دو هزار و ۱۳۹ پرونده قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده است، گفت: همچنین طی شش ماهه ابتدایی امسال ۱۲۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده است.

وی با اشاره به انهدام ۵۵ باند قاچاق کالا و ارز در استان، بیان داشت: از ۱۰۰ درصد خودروهای «شوتی» توقیف شده در استان، ۵۴ درصد مربوط به لرستان و ۴۴ درصد نیز مربوط به استان‌های جنوبی هستند.

فرمانده انتظامی لرستان، ادامه داد: به دلیل اینکه این خودروها در جاده خطر آفرین هستند، با آنها برخورد می‌کنیم و در سال گذشته هشت هزار و ۵۲۰ دستگاه خودرو «شوتی» در استان توقیف کردیم.

توقیف ۶۰۷ خودروی «شوتی»

سردار مهدیان نسب با بیان اینکه سه هزار و ۸۲۰ دستگاه از این تعداد، اعمال قانون شدند، تصریح کرد: امسال نیز و تا قبل از هفته نیروی انتظامی ۶۰۷ دستگاه خودروی «شوتی» در استان توقیف شده است.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۴۳ میلیارد تومان کالای قاچاق از این خودروهای «شوتی» کالای قاچاق کشف شده است، بیان داشت: همچنین ۸۵۲ دستگاه خودرو نیز حدود ۴۰ میلیون تومان اعمال قانون شدند.

فرمانده انتظامی لرستان، گفت: این خودروهای «شوتی» تغییر مسیر می‌دهند، ما تغییر مسیرهای این خودروها را پیدا کرده‌ایم، اشکالی که وجود دارد این بوده که همه استان‌ها باید به این موضوع ورود پیدا کنند چرا که ما حتی یک مورد را در جاده ببینیم آن را تعقیب می‌کنیم اما تعقیب کردن اینها مساوی با کشته شدن و تصادف افراد است.

۲۳۹ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند

سردار مهدیان نسب در ادامه سخنان خود با بیان اینکه لرستان در جذب جوانان در نیروی انتظامی رتبه اول را دارد، بیان داشت: در سه سال گذشته، سه هزار و ۷۰ نفر برای دانشگاه علوم انتظامی «امین»، درجه دار و… در نیروی انتظامی استخدام کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه امسال نیز جذب هزار و ۲۰۰ نفر برای استان سهمیه گرفته‌ایم، افزود: همچنین در تصادفات امسال در استان ۲۷ درصد کاهش فوتی داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی لرستان، ادامه داد: سال گذشته ۳۲۶ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که امسال این عدد به ۲۳۹ نفر کاهش پیدا کرده است.

سردار مهدیان نسب که در گفتگوی تلویزیونی سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه رتبه لرستان در بحث تصادفات در کشور، ۱۸ است، ادامه داد: اما بدترین جاده‌ها و بسترهای عبور و مرور را در کشور داریم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا