اقتصاد

دیدار اردکانیان با عبدالله/ مطالعات فنی بهره‌برداری از کریدور بادی شرق کشور توسط ایران انجام شد


رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: مطالعات فنی لازم به منظور بهره‌برداری از ظرفیت کریدور بادی واقع در مرز ایران و افغانستان توسط تیم‌های ایرانی انجام شده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رضا اردکانیان، وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، صبح امروز دوشنبه مورخ 28 مهرماه سال جاری در ارتباط با مسائل مشترک اقتصادی دو طرف تبادل نظر کردند.

توسعه همکاری‌های اقتصادی و همکاری در حوزه انرژی عمده‌ترین محورهای مذاکرات دو جانبه در این دیدار بود.

*مطالعات فنی بهره‌برداری از کریدور بادی شرق کشور توسط ایران انجام شد

در همین راستا، عبدالله در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، پیرامون جزئیات برنامه مشترک بین ایران و افغانستان به منظور بهره‌برداری از کریدور بادی واقع در بین مرز دو کشور همسایه، گفت: مطالعات فنی لازم به منظور بهره‌برداری از این ظرفیت توسط تیم‌های ایرانی انجام شده و یکی از محورهای تبادل نظر در این جلسه مرتبط با همین کریدور بود.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، ضمن اشاره به ظرفیت فنی و توان شبکه توزیع برق ایران گفت: توان شبکه توزیع برق در افغانستان محدودتر است و امیدواریم به واسطه بهره‌برداری از این ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر مناسبات مربوط به زیرساخت‌های انرژی در افغانستان را گسترش دهیم.

*توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه در دستور کار دولت

در ادامه این جلسه، رضا اردکانیان، وزیر نیرو ضمن عرض خوش‌آمد به هیئت افغانستانی، گفت: اجلاس ششم کمیسیون مشترک هم به زودی در کابل برگزار می‌شود و تلاش خواهد شد در آن زمینه‌های مختلف همکاری را هم در بخش برق و انرژی و هم انرژی تجدیدپذیر به واسطه کریدور مشترک بادی که بین ایران  و افغانستان وجود دارد و مستلزم سرمایه گذاری‌های مشترک است، پیگیری شود.

وزیر نیرو در توضیح سایر موارد مورد بحث، ادامه داد: در این اجلاس مسائل مربوط به برقراری راه آهن هرات- خواف و بحث‌های مربوط به همکاری‌های گمرکی، موضوع بازارچه‌های مرزی و نیز زنجیره اتفاقات خوب اقتصادی بین ایران و افغانستان پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا