شهرستان ها

کمک مؤمنانه جایگزین مخارج مراسم ترحیم در اندیمشک شد

اندیمشک- کمک مؤمنانه شهروندان اندیمشک در ایام کرونایی جایگزین مخارج مراسم ترحیم، سالگرد و چهلم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از شیوع بیماری کرونا شهروندان اندیمشک در پی افزایش هزینه اقلام بهداشتی و آسیب به بخشی از مشاغل برای همدلی و عبور از شرایط تلخ کرونا با الهام از فرهنگ سال‌های دفاع از میهن به یاری یکدیگر شتافتند.

هر شخصی به سهم خویش مثل سال‌های دفاع مقدس و روزهای سخت سیلاب خوزستان و لرستان، به دنبال ادای دین مسئولیت خود در مقابل همشهری‌های آسیب‌پذیر از کرونا بوده است.

در اولین گام تولیدی‌ها با تولید ماسک، گان، شیلد، دستکش و اقلام بهداشت دیگر پیکار با ویروس کرونا را آغاز کردند و اندیمشک را به پایگاه مقابله با این بیماری مبدل ساختند.

نهضت کمک مؤمنانه در اندیمشک

حال نوبت به بانوهای جوان اندیمشک رسید که به جای مجالس مجلل، هزینه شب آغاز پیوند مبارک خود را با کمک مؤمنانه به اقشار آسیب‌پذیر وارد فاز دیگری و بر زیبایی حس انسان دوستی شوند و فرهنگ ناب ایرانی را در روزهای سخت، تلخ و دشوار کرونا نمایش دهند.

اما هر روز نهضت کمک مؤمنانه در اندیمشک رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد؛ محرم و صفر نذری‌ها از پخت غذای گرم به مسیر کمک مؤمنانه به اقشار جامعه و نذر ماسک و اقلام بهداشتی تغییر ماهیت می‌دهد و این امر آغاز راهی نوین برای همدلی و کمک مؤمنانه در زمان بیماری کرونا می‌شود.

پایان صفر پایان کمک مؤمنانه در اندیمشک نیست و تنها یک روز پس از پایان صفر فاز جدیدی با اهدای مخارج مراسم سالگرد در گذشتگان تحت عنوان «کمک مؤمنانه» مسیر مقابله با کرونا را در اندیمشک روشن‌تر از قبل می‌کند.

از هر دست بدهی از همان دست خواهی گرفت

«محمد شوشیان» که یک سال از درگذشت مادر وی می‌گذرد، در این خصوص اظهار کرد: مادرم همواره بر کمک به ایتام، زنان بی‌سرپرست، بد سرپرست و خانواده‌های نیازمند اصرار و تأکید می‌کرد.

وی افزود: کرونا برای بخشی از جامعه معنا ندارد؛ زیرا برای یک لقمه نان محتاج بوده و مشکلات ریز و درشت امان و امکان فکر کردن به کرونا را از آنها گرفته و اولویت نخست این خانواده‌ها تأمین یک لقمه نان است.

این شهروند خیرخواه اندیمشکی با بیان اینکه مادرم می‌گفت «از هر دست بدهی از همان دست خواهی گرفت» تصریح کرد: مخارج یک مجلس را برای سالگرد مادر محاسبه کردیم و به رسم دوران حیات مادر به خانواده‌هایی که کمک می‌کرد، تقسیم کردم تا خواست قلبی مادرم را انجام دهم.

وی گفت: لبخند کودکی که اقلام بهداشتی و غذایی را از من گرفت، به طور قطع لبخند رضایت مادرم را در پی دارد و چه هدفی بالاتر از رضایت خدا و مادر برای یک فرزند می‌تواند تسلی بخش غم فراغ مادر باشد.

شوشیان به توزیع ۵۰ بسته اقلام بهداشتی و غذایی میان نیازمندان اشاره کرد و افزود: مرغ، ماکارونی و اقلام بهداشتی را به یاد اقدام‌های خیرخواهانه مادر تهیه کردم؛ اگر چه در مقابل مهر بی‌پایان مادرم کم بود اما امیدوارم که لبخند رضایت بر لبان مادرم یک‌بار دیگر نقش بندد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان اندیمشک با جمعیتی بالغ‌بر ۱۷۲ هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان و میانه زاگرس از شهرهای پیش‌رو در مقابله با بیماری کرونا ویروس است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا