جامعه

بوستان زندگی بزرگتر از پارک شهر است

شهردار تهران با اشاره به وسعت ۲۴ هکتاری بوستان زندگی در محله هرندی تهران، وسعت این بوستان را بیش از پارک شهر و دانشگاه تهران دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین افتتاح بوستان زندگی با اشاره به محدوده قرارگیری بوستان زندگی در محله هرندی که یکی از تاریخی‌ترین محلات تهران، در میان دو دروازه تاریخی غار و حضرت عبدالعظیم است، گفت: یکی از سیاست‌های این دوره مدیریت شهری افزایش سرانه فضای سبز داخل محدوده شهری است چراکه این فضاها در افزایش کیفیت زندگی شهری موثرند.

وی ادامه داد: اقدامات داخلی محدوده شهری به جهت افزایش کیفیت هوا و زندگی مردم بیش از ایجاد کمربند محدوده شهری می‌تواند تاثیرگذار باشد چرا که در کلان شهرها با عارضه کاهش کیفیت هوا و کاهش استانداردهای زندگی مردم مواجهیم و با توجه به شرایط زندگی در خانه های کوچک، نیازمند فضاهایی برای اوقات فراغت هستیم.

شهردار تهران با بیان اینکه از تلفیق سه پارک محلی، بوستان بزرگ زندگی شکل گرفته است گفت: با تملک زمین‌های مابین این سه پارک، یک پارک بزرگ به مساحت ۲۴ هکتار احداث شد که بزرگترین پارک شهر به دانشگاه تهران است.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه در فضایی کرونایی فعالیت‌هایی کمتر شده اما آلودگی هوا کاهش نیافته و از ابتدای سال جاری تا انتهای بیست و چهارم مهر ماه تنها ۱۵ روز هوای پاک در تهران ثبت شده است.

حناچی با اشاره به اینکه در روزهای جمعه که فعالیت‌های عمومی و اقتصادی در پایتخت کاهش می‌یابد در حوالی غروب میزان ذرات معلق به شدت افزایش می یابد، اظهار داشت: حرکت خودروهای سنگین و منابع آلوده کننده خارج از شهر در افزایش این آلاینده ها موثرند.

وی ادامه داد: آبان و آذر و دی ماه افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق به شکل حادتری خود را نشان می‌دهد.

حناچی با اشاره به اینکه در حال حاضر در داخل محدوده قانونی شهر تهران تعداد زیادی پارک افتتاح شده از افتتاح پارک وثوق الدوله در محدوده منطقه ۱۴ خبر داد و خاطرنشان کرد: افتتاح این ها پارک ها کافی نیست و زمانی می توانیم در توسعه فضاهای سبز شهری موفق باشیم که مردم پای کار بیایند و هیچ دستگاهی در انجام ماه برنامه های خود بدون همراهی مردم موفق خواهد بود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا