شهرستان ها

حضرت ام‌البنین (س) تجلی بانوی تراز مکتب الهی است

بجنورد- امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه حضرت ام البنین دارای شجاعت، ولایتمداری، تدین و محبت اهل بیت بود، گفت: ایشان تجلی بانوی تراز مکتب الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری پیش از ظهر یک شنبه در مراسم تکریم مادران و همسران شهدا که هم‌زمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) برگزار شد، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار همه ویژگی‌های تدین، شجاعت، ولایتمداری و محبت نسبت به اهل‌بیت (ع) را در اوج داشت.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: زمانی که حضرت ام‌البنین (س) وارد خانه امام علی (ع) شد توجه او به فرزندان فاطمه زهرا (س) حتی از فرزندان خودش بیشتر بود و درنهایت نیز چهار پسر رشید داشت که هر چهار پسر او در رکاب امام حسین (ع) به شهادت رسیدند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: وقتی بشیر خبر شهادت فرزندان او را به وی می‌رساند می‌گوید فرزندان و هر چه در زیر آسمان است همه فدای امام حسین (ع) شود.

وی افزود: حضرت ام‌البنین (س) بعد از شهادت امام حسین (ع) نیز نوحه‌ها و روضه‌های فراوانی در سوگ امام حسین (ع) می‌سراید و می‌خواند و با این روضه‌ها ظلم و جنایات حکومت بنی‌امیه را برملا می‌کند و درواقع خود این نوحه‌سرایی‌ها نوعی جنگ با بنی‌امیه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری بیان کرد: این بانوی بزرگوار در کنار انجام وظایف همسری و مادری، همه خصایص یک بانوی تراز مکتب الهی را در وجود خود متجلی ساخت تا آنجا که برای همیشه تاریخ همسران و مادران شهدا، درس صبر و ایستادگی، ایثار و تبعیت از ولایت را از حضرت ام‌البنین (س) هدیه گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: مادران و همسران شهدای انقلاب و دفاع مقدس نیز به حضرت ام‌البنین (س) تأسی کرده و فرزندان خود را برای نبرد علیه باطل به میدان‌های مبارزه فرستادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: مادران و همسران شهدا سربازان گمنامی هستند که صبورانه راه عزیزان خود را ادامه داده‌اند و در ارزش‌گذاری مقام بانوان و همسران شهدا، صرفاً جایگاه شهدا را می‌توان برای آن‌ها قائل شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اهتمام بیشتر مسئولان نسبت به مادران و خانواده‌های شهدا، اظهار کرد: اگر مسئولان به این مهم توجه کافی نداشته باشند بدون شک دچار خشم خداوند و عذاب اخروی می‌شوند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا