شهرستان ها

سود بالای بوشهر برای تامین اجتماعی/ کمبود فضای درمانی جبران شود

بوشهر – با توجه به فضای کسب و کار موجود در استان بوشهر، این استان سودآوری بالایی برای تامین اجتماعی دارد و این سازمان نیز باید در زمینه توسعه بخش درمانی اقدامات لازم را انجام دهد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: یکی از مهمترین زمینه‌های توسعه، مربوط به بخش بهداشت و درمان است که به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی جوامع مختلف مد نظر قرار می‌گیرد.

با تلاش‌های صورت گرفته، طی یک دهه اخیر تحول خوبی در حوزه درمانی استان صورت گرفته و شاهد بهبود زیرساخت‌های درمانی در استان بوشهر و کاهش نیاز به مراجعه به دیگر استان‌ها هستیم.

ولی این زیرساخت‌ها کافی نیست و می‌طلبد که نسبت به توسعه و تقویت زیرساخت‌های درمانی در سطح استان تلاش بیشتری صورت گیرد و فضاها و تجهیزات درمانی بیشتری در استان مستقر شود.

با شیوع کرونا این چالش و کمبود بیش از پیش نمایان شده است و کمبود تخت‌های بیمارستانی و زیرساخت‌های درمانی قابل مشاهده است که امید می‌رود با تکمیل طرح‌های در دست اجرا و اجرای طرح‌های جدید این مشکل حل شود.

با توجه به نقش مهم استان بوشهر در سودآوری و کسب درآمد توسط تأمین اجتماعی، می‌طلبد که این سازمان وظیفه خود در قبال استانی که درآمد بالایی برای آن‌ها دارد را انجام دهند.

لزوم توجه بیشتر به بخش درمان استان بوشهر

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر صبح دوشنبه در بازدید از مدیریت درمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: شیوع کرونا باعث شد تا بسیاری از نیازها و مشکلات شناسایی شود و باید برای بهبود وضعیت تلاش کنیم.

مجید خورشیدی با اشاره به اینکه کرونا کمبودهای سخت‌افزاری در بخش درمان استان بوشهر را نشان داده است، اضافه کرد: با شیوع این بیماری مشخص شد که استان بوشهر نیازمند توجه بیشتر در عرصه بهداشت و درمان است.

وی به برخی از اقدامات صورت گرفته برای توسعه بخش درمان استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اقدامات مهم احداث بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر است که به زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

تأمین اجتماعی در حوزه درمان بوشهر سرمایه‌گذاری کند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به این این استان درآمد بسیار زیادی را برای تأمین اجتماعی دارد، تصریح کرد: یکی از استان‌هایی که بیشترین سودآوری را برای سازمان تأمین اجتماعی دارد، استان بوشهر است.

وی ادامه داد: با توجه به حضور یکی از فرزندان این استان در مدیریت سازمان، انتظار است تأمین اجتماعی در بخش درمانی سرمایه گذاری‌های بیشتری در این استان انجام دهد.

خورشیدی تصریح کرد: انتظار می‌رود برای رفع کمبودهای بخش درمان در جنوب استان، مجموعه‌های نفتی و گازی و سازمان تأمین اجتماعی به صورت مشترک اقدام بزرگی را در این زمینه انجام دهند.

معاون استان بوشهر با توجه به مطالبات به حق مردم عسلویه و نیازهای آنان به خدمات درمانی، پیشنهاد کرده که با اخذ موافقت مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی موضوع تعرفه‌های خدمات درمانی برای اهالی این شهرستان به نحوی حل شود که مردم این شهرستان بتوانند به نحو مناسبی از خدمات درمانی تأمین اجتماعی بهره مند شوند.

افزایش تخت‌های درمانی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر نیز گفت: به منظور توسعه زیرساخت‌های درمانی استان بوشهر تلاش و برنامه ویژه‌ای داریم و از همه ظرفیت‌ها در این راستا استفاده خواهیم کرد.

زهرا نویدی فرد به اجرای طرح توسعه ۶۴ تخت‌خوابی بیمارستان مهر برازجان در شهرستان دشتستان اشاره کرد و ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ما در سال جاری افزایش ۷۰ تخت بیمارستان سلمان فارسی بوشهر است.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای ساخت و تکمیل مراکز درمانی برازجان، خورموج و جم خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی تأمین اجتماعی استان با جدیت دنبال می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر با ابراز امیدواری برای تکمیل این طرح‌ها تا پایان سال جاری گفت: دو پروژه احداث مرکز درمانی در شهرهای دیلم و دلوار در دست اقدام است.

وی بیان کرد: تغییر یا اضافه چیدمان نیروی انسانی درمانی با توجه به وضعیت بحران و گاهاً شبانه روزی کردن برخی از درمانگاه با نظر فرمانداران در شهرستان‌های کنگان و دشتستان انجام شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی از اختصاص ۳۰ درصد تخت‌های درمانی تأمین اجتماعی استان به بخش‌های کرونایی خبر داد و بیان کرد: در دو بیمارستان سلمان فارسی بوشهر و بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص) عسلویه ۷۴ تخت برای درمان بیماران کرونایی اختصاص یافت.

‌ استان بوشهر سودآوری بالایی برای تأمین اجتماعی دارد و انتظار می‌رود که این سازمان نیز حق مردم استان بوشهر را ادا کرده و برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در استان دست به کار شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا