شهرستان ها

توزیع آزاد نهاده های دامی سبب افزایش قیمت مرغ می شود

رشت- مدیر عامل اتحادیه مرغداران گیلان با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار این استان، گفت: ادامه روند توزیع آزاد نهاده های سبب افزایش قیمت مرغ می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد گیاهی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار، اظهار کرد: چند عامل سبب بروز این مشکل و افزایش قیمت مرغ در بازار شده است.

وی تأخیر در توزیع نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها، کافی نبودن نهاده‌های توزیع شده و خرید این نهاده‌ها به نرخ آزاد را از مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت مرغ در بازار عنوان کرد و گفت: گیلانی یکی از پنج استان تولید کننده مرغ در کشور محسوب می‌شود.

گیاهی با بیان اینکه عدم حمایت دولت از مرغداری‌ها سبب شد تا در سطح بازار شاهد نوسان قیمت مرغ باشیم، گفت: روزانه بیش از ۴۵۰ تن مرغ در استان گیلان تولید می‌شود این در حالی است که میزان مصرف در استان بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن است.

وی با اشاره به اینکه باقی مرغ تولید شده به تهران و سایر استان‌ها ارسال می‌شود، تصریح کرد: ادامه روند توزیع آزاد نهادها سبب افزایش دوباره قیمت مرغ در بازار خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گیلان تنها راه کاهش قیمت مرغ در بازار را اختصاص یارانه به نهاده‌ها عنوان و بیان کرد: خرید با ارز دولتی از سوی واسطه‌ها و فروش آن به نرخ آزاد سبب شده تا شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار باشیم.

وی تأکید کرد: دولت باید از تقویت زیرساخت‌ها در این بخش و کوتاه شدن دست واسطه‌ها از مرغداران حمایت کند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا