جامعه

مسؤولان از حاشیه‌سازی بپرهیزند/ «معیشت» و «مقابله با کرونا»؛ دغدغه‌های اصلی امروز مردم


آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه محتوای سند امنیت قضایی حق‌الناس است، گفت: مسؤولان و سیاسیون از حاشیه‌سازی پرهیز کنند و به مسائل اصلی مردم بپردازند.


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با بیان اینکه، مشکلات معیشتی امروز مردم، راه‌حل‌های اقتصادی دارد نه راهکار سیاسی، اظهار کرد: مسؤولان و سیاسیون از حاشیه‌سازی پرهیز کنند و به مسائل اصلی مردم بپردازند. 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه «معیشت» و «مقابله با کرونا»، دو دغدغه اصلی امروز مردم است، تصریح کرد: تصمیمات ستاد کرونا باید کارشناسانه، متقن و با ثبات باشد و در مقام اجرا، از موضع حاکمیتی به آن پایبند باشند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به ابلاغ سند امنیت قضایی، گفت: سند امنیت قضایی، براساس تکلیف قانون برنامه ششم توسعه ابلاغ شد؛ محتوای این سند، حق‌الناس است که قبل از اینکه موضوع مدعیان دروغین حقوق بشر باشد اولا آموزه قرآن کریم و پیامبر رحمت است؛ ثانیا تأکید همیشگی امام و رهبری بوده است.

رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: اما مهم‌تر از ابلاغ سند، اجرای سند است؛ همکاران قضایی خود را در اجرای سند، مکلف بدانند. برای اجرای سند امنیت قضایی، نیازمند عزم و اراده جدی هستیم.

وی افزود: موضوع سند امنیت قضایی، حق الناس است؛ این حق قبل از غربی‌ها مورد تاکید نبی مکرم اسلام بوده است؛ ممکن است بگویند مواد سند امنیت قضایی در قانون اساسی آمده است اما مهم اراده اجرای این موارد است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مهم‌تر از شکست سیاسی آمریکا در تداوم تحریم تسلیحاتی، لغو همه تحریم‌های ظالمانه اقتصادی آمریکا و غربی‌ها علیه ایران است که متاسفانه روز به روز، درحال افزایش است، اظهار کرد: باید تولید قدرت کنیم تا بتوان با دست پر مقابل زورگویان ایستاد؛ سازوکار تولید قدرت بی‌اثر کردن تحریم‌ها و تسهیل معیشت مردم است‌.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه کسانی که تصور می‌کنند می‌توانند مرتکب جرم شوند و با فرار از کشور از چنگال عدالت بگریزند، سخت در اشتباهند، گفت: دولت‌های غربی پناهگاه مفسدان اقتصادی و دزدان بیت‌المال نشوند؛ پول اینها برای شما برکتی ایجاد نمی‌کند؛ باید به مردم و خزانه کشور برگردد. کسانیکه به بیت‌المال دست‌اندازی کرده‌اند بدانند آرام نخواهند بود و اموال به یغما رفته را بازخواهیم گرداند.

ادامه دارد


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا