بین الملل

وخامت حال «صائب عریقات»« در بیمارستان


دبیر اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) که از روز گذشته به علت ابتلا به کرونا، به بیمارستان منتقل شده، در شرایط وخیمی به سر می‌برد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع «صائب عریقات» دبیر اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و مذاکره کننده ارشد فلسطینی، روز گذشته (یکشنبه) به بیمارستانی در شهر بیت‌المقدس منتقل و به گفته پزشکان تحت تنفس مصنوعی قرار داد.

به نوشته وبگاه معا، عریقات دیروز به از منزلش در شهر «اریحا» به بیمارستان «هداسا عین کارم» در قدس اشغالی منتقل شد. او پیش از این نیز تحت عمل جراحی پیوند ریه قرار گرفته بود.

منابع فلسطینی همچنین گفته‌اند که این مقام سازمان ساف، از تنگی نفس و ضعف شدید رنج می‌بُرد تا اینکه پزشکان تصمیم به بستری شدن وی گرفتند و صبح امروز حال وی وخیم شده و پزشکان دستگاه تنفسی به وی وصل کرده‌اند.

اسرائیل تایمز نیز نوشت که عریقات شب گذشته را در شرایط پایداری سپری کرد اما حال او از صبح امروز به وخامت رفت تا جایی که قادر به نفس کشیدن نبود. پزشکان گفته‌اند که سابقه پیوند ریه در وی، کار درمان را دشوار کرده است. صائب عریقات در سال ۲۰۱۲ نیز دچار سکته خفیف قلبی شده بود و در سال ۲۰۱۷ عمل پیوند ریه انجام داد.

این مقام فلسطینی ۶۵ ساله از سال ۱۹۹۵ سرپرستی هیأت مذاکره کننده فلسطینیان با رژیم صهیونیستی را بر عهده داشت و از مقامات رده بالای سازمان آزادیبخش فلسطین محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

 


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا