شهرستان ها

بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز تایبادی از تحصیل جا مانده‌اند

تایباد – مدیر آموزش و پرورش تایباد از جاماندن بیش از ۷۰۰ دانش آموز تایبادی از تحصیل، خبر داد و علت این امر را وضعیت مالی خانواده ها و نداشتن گوشی هوشمند عنوان کرد.

احمد برزخی فریمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان شهرستان تایباد از آموزشهای حضوری استفاده می کنند و تقریبا هر روزه فضای کلاس ها و سرویس های بهداشتی مدارس ضد عفونی می شوند.

مدیر آموزش و پرورش تایباد افزود: ۳۰ درصد دانش آموزان این شهرستان، امکان از استفاده از شبکه شاد را ندارند که بیشتر به خاطر وضعیت مالی خانواده ها و نداشتن گوشی هوشمند است البته همه آموزگاران و دبیران عضو شبکه شاد هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ دانش آموز تایبادی از تحصیل جامانده اند که این موضوع توسط اداره و مدیران مدارس در حال پیگیری است، اظهار کرد: قریب به ۳۰ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان تایباد مشغول به تحصیل هستند که هزار و ۷۰۰ معلم، آموزش و پرورش آنان را به عهده دارند.

برزخی فریمانی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد مدارس شهرستان تایباد عمر بیشتر از ۳۰ سال دارند، ادامه داد: تا پایان سال ۹۹ پنج مدرسه با کمک خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی به بهره برداری می‌رسد که در مجموع ۳۰ کلاس به فضای آموزشی شهرستان افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه حتی یک مورد ابتلا به کرونا بین دانش آموزان این شهرستان وجود ندارد، به پروژه‌های نیمه تمام آموزشی این شهرستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۲ طرح آموزشی در تایباد نیمه تمام است که برای بهره برداری نهایی از آن‌ها بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیر آموزش و پرورش تایباد در پایان عنوان کرد: در حال حاضر بخاری‌های نفتی در ۹۷ درصد کلاس‌های درس تایباد جمع آوری شده و فقط ۳ درصد فضای آموزشی روستایی در بخش‌های مرکز و میان ولایت این شهرستان با بخاری نفتی گرم می‌شوند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا