دانش و فناوری

ساخت باتری لیتیوم-یونی که ضد حریق است


محققان موفق به ساخت باتری‌های لیتیوم-یونی ضد حریق جدیدی شده‌اند که ۸۰ درصد سبک‌تر از نمونه‌های رایج هستند.


به گزارش خبرنگار  گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اینترستینگ‌ انجیرینگ، محققان دانشگاه استنفورد موفق به ساخت باتری‌های لیتیوم-یونی ضد حریق جدیدی شده‌اند که ۸۰ درصد سبک‌تر از نمونه‌های رایج هستند و بین ۱۶ تا ۲۶ درصد ظرفیت بیشتری هم دارند.

براساس اطلاعات موجود، باتری‌های جدید چگالی انرژی را بین ۱۶ تا ۲۶ درصد افزایش می‌دهند.

محققان دانشگاه استنفورد و آزمایشگاه ملی شتاب دهنده «SLAC» وزارت انرژی با هم متحد شده تا جمع آورنده‌ها یا کلکتورهای(collector) باتری‌هایی که ۸۰ درصد وزن کمتری از باتری‌های کنونی دارند و ضد حریق هم هستند، تولید کنند.

یی کوی، استاد SLAC و استنفورد و محقق موسسه مواد و انرژی استنفورد در بیانیه‌ای گفت:  همیشه به عنوان عامل سنگینی باتری ها در نظر گرفته شده است و تاکنون از آن برای افزایش عملکرد باتری استفاده موفقیت آمیز نشده است، اما در مطالعه ما، ۸۰ درصد سبکتر بودن جمع کننده باعث افزایش تراکم انرژی باتری‌های لیتیوم – یون به میزان ۱۶ تا ۲۶ درصد شد.

دانشمندان امیدوارند این فناوری جدید دامنه رانندگی وسایل نقلیه الکتریکی را افزایش داده و احتمال آتش گرفتن لپ تاپ‌ها، تلفن‌های همراه و سایر وسایل الکترونیکی را کاهش دهد. این پیشرفت همچنین می تواند تأثیر زیادی در بازیافت داشته باشد.

از آنجا که باتری‌ها بسیار سبک‌تر خواهند بود، حمل و نقل مواد بازیافتی هزینه کمتری خواهد داشت. 

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا