دانش و فناوری

زمان بندی اعطای وام های دانشجویی به دانشگاه ها ابلاغ شد


تقویم زمان بندی اعطای وام های دانشجویی در نیم‌سال اول سال تحصیلی 1400-1399 به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ شد.


به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، تقویم زمان بندی اعطای وام های دانشجویی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ شد.

بنابر اعلام قبلی صندوق رفاه دانشجویی، ثبت نام های وام های دانشجویی از ۱۶ مهر ماه ۹۹ برای نیم سال تحصیلی جاری قابل انجام شده است اما تا چند روز پیش هنوز بخشنامه جدید دریافت تسهیلات توسط صندوق رفاه دانشجویان ابلاغ نشده بود. از این رو برخی از دانشگاه ها با اعلام اینکه هنوز بخشنامه جدید دریافت تسهیلات توسط صندوق رفاه دانشجویان ابلاغ نشده از دانشجویان خود خواسته بودند که با توجه به اینکه هنوز سامانه برای تأیید درخواست وام ‌ها برابر آئین‌نامه جدید به روز رسانی نشده است، از ثبت درخواست در پرتال دانشجویی خودداری کنند.

*زمان بندی اعطای وام های دانشجویی به دانشگاه ها ابلاغ شد

امروز صندوق رفاه دانشجویان، طی بخشنامه ای تقویم زمان بندی اعطای وام‌های دانشجویی در نیم‌سال اول سال تحصیلی 1400-1399 را به همراه جدول انواع وام‌های دانشجویی و مبالغ آن که براساس آیین‌نامه جدید پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی پانزدهم شهریورماه سال 1399 به تصویب هیأت امنای صندوق رسیده است را به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اعلام کرد.

سامانه دانشجویی (پورتال) برای ثبت تقاضای دانشجویان از 15 مهر ماه 99 فعال شده و تا پایان نیم‌سال تحصیلی جاری فعال است.

تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط باید تقاضای خود در سامانه مذکور ثبت کنند.

در این  بخشنامه  به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تاکید شده که پرداخت وام شهریه به کلیه دانشجویان واجد شرایط از سال تحصیلی جدید مستقیماً از طریق صندوق رفاه دانشجویان انجام می گیرد و تقاضای دانشجویانی که قبلاً از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران استفاده کرده اند و درخواست مجدد برای بهره مندی از خدمات آن بانک در سال تحصیلی جدید را دارند، باید طی لیستی جداگانه به صندوق ارسال شود.

پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه‌پرداز شاغل پس از بهره‌مندی دانشجویان غیر شاغل امکان پذیر است. دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می توانند در صورت وجود اعتبار مازاد وام شهریه، پس از هماهنگی و أخذ مجوز از صندوق، درخواست دانشجویان شهریه پرداز شاغل را طی لیست جداگانه‌ ارسال کنند.

پرداخت وام (ودیعه) مسکن متأهلی به کلیه دانشجویان واجد شرایط از سال تحصیلی جاری از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران انجام و شیوه نامه اجرایی آن متعاقباً به مراکز ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا