شهرستان ها

شاخص ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی دو برابر میانگین کشوری است

بیرجند-دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم شد و گفت: شاخص ابتلا به کرونا در استان دو برابر میانگین کشوری است.

غلامرضا شریف زاده در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۶۹۳ نمونه آزمایشگاهی از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده که چهار هزار و ۶۳۹ مورد از نمونه ها مثبت بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار تا پایان وقت اداری دیروز طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۱ نمونه آزمایشگاهی اخذ شده که ۶۸ درصد از نمونه ها مثبت بوده است.

شریف زاده اظهار کرد: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته با فوت سه مورد ناشی از کرونا، شمار فوتی‌ها به ۲۰۹ مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه میزان ورود تجمعی خراسان جنوبی به ۵۶۱ در ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است، گفت: شاخص کشوری ورود تجمعی ۶۲۴ در ۱۰۰ هزار نفر بوده که با شاخص استانی فاصله چندانی ندارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: بیرجند با ۷۳۱ در ۱۰۰ هزار بیشترین میزان ورود تجمعی در استان را به خود اختصاص داده و بشرویه در جایگاه دوم قرار دارد.

وی اظهار کرد: شاخص کشوری موارد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته ۴.۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده که این شاخص در خراسان جنوبی ۹.۹ در ۱۰۰ هزار نفر یعنی بیش از دو برابر میزان کشوری است.

شریف زاده با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در استان بیان کرد: از شهروندان خواستاریم در رعایت پروتکل های بهداشتی همتی ویژه داشته باشند و از جابه جایی های غیر ضرور پرهیز کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا