شهرستان ها

کمبود زیرساخت آموزشی در بویراحمد/ پوشش ۸۰درصدی شبکه شاد

یاسوج- رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: در آموزش و پرورش این شهرستان مشکل فضای آموزشی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، کورش دلشاد ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: نیاز به بازسازی جدی در زیرساخت‌های آموزشی شهرستان بویراحمد دیده می‌شود.

دلشاد از پوشش تحصیلی ۶۷ هزار دانش آموز در شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: ۴۰ درصد مجموع دانش آموزان استان متعلق به شهرستان بویراحمد است.

دلشاد گفت: ۳۳ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی شهرستان بویراحمد تحصیل می‌کنند.

دلشاد با بیان اینکه در بحث املاک، آموزش و پرورش ۴۷۱ ملک دارد، اظهار کرد: در شهرستان بویراحمد بر اساس قوانین، تغییر کاربری با هدف ایجاد درآمد برای آموزش و پرورش با تغییر به ظرفیت تجاری انجام شده است. این مهم در حالی است که تحقق این موضوعات مشروط به لحاظ و حفظ سرانه آموزشی و عدم آسیب به آن است.

دلشاد از اجرای آموزش از چهار طریق در شهرستان خبر داد و گفت: تولید محتوا و بسته‌های آموزشی برای دانش آموزان فاقد شبکه شاد نیز عملیاتی خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش بویراحمد با اشاره به شرایط ایجاد شده با شیوع کرونا، اظهار کرد: در حوزه آموزش و پرورش خانواده‌ها به عنوان یک عنصر اصلی بوده و برنامه‌ها با تکیه بر این ظرفیت عملیاتی می‌شود.

دلشاد حفظ سلامت دانش آموزان را یک اولویت دانست و گفت: قریب به ۸۰ درصد دانش آموزان شهرستان بویراحمد به شبکه شاد متصل هستند.

دلشاد با اشاره به رتبه‌های زیر هزار کنکور، گفت: ۷۷ رتبه زیر هزار در شهرستان بویراحمد در کنکور امسال به ثبت رسید.

وی تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کمی و کیفی را یک هدفگذاری ایجاد شده دانست و گفت: لازمه عدالت اجتماعی، به فعلیت رساندن عدالت آموزشی است.

رئیس آموزش و پرورش بویراحمد با بیان اینکه ضعیف شدن آموزش و پرورش به ضعیف شدن کشور می‌انجامد، اظهار کرد: حمایت همه جانبه از این حوزه به پویایی جامعه کمک شایانی می‌کند.

وی محور توسعه هر کشور را توسعه آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: تنها مسیر توسعه هر کشوری آموزش و پرورش است.

دلشاد تصریح کرد: معلم محور اصلی تعلیم و تربیت و مدرسه مهمترین نهاد اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مدرسه تنها کارکرد آموزش ندارد، اظهار کرد: مدرسه باید برای کارکردهای شخصیت سازی و زیستگاه فرهنگی، هنری و دینی در محلات عمل کند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا