بین الملل

فائوچی: امتناع ترامپ از زدن ماسک معقول نیست


مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفته «دونالد ترامپ» زدن ماسک را نشانه ضعف می‌داند و این اقدام وی معقول نیست.


به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «آنتونی فائوچی»، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ با شبکه «سی‌بی‌اس» بار دیگر به امتناع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از زدن ماسک واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی «نیوزویک»، فائوچی ضمن انتقاد از این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا گفت ترامپ استفاده از ماسک را نشانه ضعف می‌داند و این اقدام وی معقول نیست.

وی گفت: «او (ترامپ) گاهی زدن ماسک را به مثابه ضعف می‌داند. آیا این [اقدام] برای شما معقول به نظر می‌رسد؟ نه قطعاً معقول نیست.»

فائوچی در ادامه صحبت‌ها خود گفت شکی نیست که زدن ماسک از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می‌کند. 

ترامپ در آغاز شیوع ویروس کرونا در کشورش از زدن ماسک امتناع می‌ورزید و استفاده از آن را غیر‌ضروری می‌دانست. با این وجود وی در اولین مناظره انتخاباتی با «جو بایدن»، رقیب دموکراتش عنوان کرد که با زدن ماسک مشکلی ندارد و استفاده از آن خوب است.

رئیس‌جمهور آمریکا حتی بعد از ابتلا به ویروس کرونا به مدت کوتاهی از ماسک استفاده کرد و بار دیگر در برخی اماکن از جمله در گرد‌همایی‌های انتخاباتی خود از زدن ماسک امتناع ورزید.

انتهای پیام/م


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا