شهرستان ها

اجرای نیت واقفین اولویت اول اداره کل اوقاف فارس

شیراز- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: اجرای نیت واقفین از جمله اولویت های است که در صدر فعالیت این اداره کل قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عباس موسوی ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: با توجه به اینکه واقفان متعددی در تلاش هستند تا نیاز درمانی جامعه را بهبود ببخشند بر همین اساس با ایجاد مرکزی در بقاع متبرکه روزانه بیش از ۳ هزار نفر از نیازمندان شناسایی شده و به بین از ١٠ هزار نفر بسته معیشتی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از فعالیت‌هایی که این اداره کل در زمان شیوع کرونا داشته توضیح ۸ هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان است این در حالی است که ۱۷ زندانی نیز از محل موقوفات آزاد شدند و مبلغ ۲ میلیارد تومان نیز به حساب ۴ هزار نفر از ایتام واریز شد.

موسوی در ادامه تاکید کرد: با شروع سال تحصیلی جدید بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ بسته تحصیلی نیز از محل موقوفات که بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این بسته‌ها در نظر گرفته شده بود میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد البته لازم به ذکر است که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ارزاق خام نیز در راستای پخت غذای گرم و به نیازمندان ارائه شد.

حجت الاسلام موسوی افزود: خرید ۱۵ تن برنج برای هیئات مذهبی و ارائه به سازمان تبلیغات اسلامی، تهیه و توزیع ۵٣ هزار و ۶۹۰ بسته معیشتی از محل اجرای نیات خیرین نیک اندیش فارس نیز از دیگر فعالیت‌های است که این اداره کل در طول شیوع بیماری کرونا انجام داده است.

وی در خصوص مبلغان وقف نیز تاکید کرد: در مجموع در استان فارس دو هزار مبلغ فعالیت دارند که از این تعداد یک هزار و ٩٧١ نفر بومی استان فارس بوده و به مناطق مختلف نیز اعزام شده‌اند لازم به ذکر است در طول مدت زمان شیوع بیماری کرونا نیز یک هزار و ۵٣۶ نفر از مبلغین به مناطق مختلف استان اعزام شده‌اند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا