جامعه

کاهش ۱۲ درصدی تلفات رانندگی در خوزستان

اهواز ـ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال به میزان ۱۲ درصد کاهش تصادفات و تلفات در استان خوزستان رقم خورده است،

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ منصور جمشیدی پیش از ظهر امروز دوشنبه ضمن تبریک هفته ناجا در نشست خبری، اظهار کرد: هفته ناجا فرصتی است تا بخشی از اقدامات و فعالیت‌ها برای مردم تشریح شوند؛ کاهش حوادث ترافیکی و نظم و انضباط ترافیکی از مهم‌ترین وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی است.

وی در ادامه به کسب رتبه اول کشور کاهش تلفات رانندگی در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: در کاهش تصادفات جرحی نیز رتبه سوم را با کاهش بیش از یک هزار و ۴۰۰ فقره کاهش تصادفات داشتیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تصریح کرد: در تصادفات سال گذشته در سراسر استان خوزستان کاهش تصادفات جرحی و فوتی گزارش شد؛ هرچند که در سیلاب و آب‌گرفتگی‌ها بسیاری از خیابان‌ها و معابر در اهواز تخریب و در بیش از ۵۰۰ نقطه شهری حفاری انجام شد که این امر افزایش تصادفات فقط در اهواز را رقم زد.

جمشیدی یادآور شد: ترافیک و تصادف سه عنصر خودرو، راننده و معابر شهری دارد که هر کدام در نوع خودش نقش آفرین است؛ اگر معابر استانداردهای لازم را از جمله خط کشی داشته باشد و خودروهای ایمن و در حد استاندارد داشته باشیم، کمترین تصادفات رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه امسال به میزان ۱۲ درصد کاهش تصادفات و تلفات در استان رقم خورده است، بیان کرد: در سرما، گرما و گرد و غبار همکاران ما روان‌سازی و نظم و انضباط ترافیکی را برای مردم به وجود می‌آورند.

مدیریت خوب اربعین

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان با اشاره به خدمات‌رسانی به زائران حسینی در مبادی مرزی خوزستان، عنوان کرد: تردد دو میلیون نفر در رفت و به همین میزان برگشت با معابر و زیرساخت‌های موجود در مرزهای استان کار آسانی نیست؛ پلیس کشورهای مختلف برای مراسم‌های ۲۰۰ هزار نفری هم در کار خود می‌مانند ولی ما طوری نظم و انضباط برقرار کردیم که حتی یک دقیقه ترافیک نداشتیم.

جمشیدی ادامه داد: بالغ‌بر ۶ هزار اتوبوس از کشورهای مختلف دنیا از جمله آذربایجان، روسیه، ترکیه و بنگلادش به مرز شلمچه آمدند ولی هیچ مشکلی برای آنها پیش نیامد و در مسیر برگشت نیز پایانه مسافری اتوبوسی نیز در همان پایانه مستقر شد.

وی یادآور شد: ۹۷۱ پرونده اعتراضی در حوزه اجراییات در ۶ ماه اخیر مورد رسیدگی قرار گرفت و همچنین در این مدت ۲۰ هزار و ۳۱۸ فقره صدور گواهینامه انجام شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان خبر داد: در ۶ ماه نخست امسال، ۴۷۱ فقره گواهینامه تعویضی، ۳ هزار و ۸۰۶ گواهینامه المثنی صادر و برگزاری کمیسیون پزشکی برای ۱۲ هزار و ۲۷۱ پرونده گواهینامه انجام شد.

جمشیدی به تأیید صلاحیت ۳۸۰ باب مغازه برای صلاحیت ترافیکی اصناف اشاره کرد و افزود: در شماره‌گذاری نقل و انتقال، ۳۹ هزار و ۵۱ دستگاه خودرو مورد بازدید و با پلاک جدید تحویل مالک شد؛ همچنین ۱۷ هزار و ۴۲۰ دستگاه شماره‌گذاری پلاک خودروهای کشاورزی انجام شده است.

وی تصریح کرد: مدیریت الکترونیکی معابر یکی از برنامه‌های مهمی است که در کل کشور خوب پیش رفته است ولی در استان خوزستان به لحاظ شرایط خاص اقدامات آن چنانی صورت نگرفت؛ دو هفته قبل در شورای ترافیک خوزستان در حضور استاندار خوزستان وعده دادند که ۴۹ دوربین به مدار کنترلی اهواز اضافه شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان با اشاره به اینکه ۹۹ درصد قبوض جریمه‌ای دیگر دستی نیست، عنوان کرد: یک انقلاب بسیار خوبی در بحث هوشمند سازی و الکترونیکی کردن کنترل معابر در دست اقدام است که به صورت جدی پیگیر آن هستیم.

جمشیدی افزود: در بحث شکایت قضائی، امسال با دادگستری اقدام لازم را برای سه هزار و ۸۱۹ نامه و پرونده قضائی از طریق سیستم اتوماسیونی انجام دادیم؛ ترددهای ارباب رجوع با حرکت به سمت هوشمند سازی بسیار کاهش پیدا کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در آینده نزدیک فروش وسایل نقلیه هم به صورت سامانه اینترنتی انجام می‌شود، اظهار کرد: ساختن معابر و یا پیاده‌روسازی کار راهنمایی و رانندگی نیست؛ در اهواز باید حداقل ۵۰۰ دوربین داشته باشیم که برای کنترل سرعت معابر اهواز آن‌طور که باید الکترونیکی نشد و این در حالی است که علت اصلی وقوع تصادفات سرعت بالاست و چنین دوربین‌هایی در کاهش تصادفات خیلی مؤثر هستند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا