شهرستان ها

بخشی از فسادها نتیجه چشم بستن بر لغزش‌ها به بهانه حفظ حرمت‌ها است

یزدـ رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اگر بر فسادها چشم نبندیم و به بهانه حفط حرمت‌ها از کنار آن نگذریم، به طور قطع بسیاری از مشکلات اداری و نابسامانی های کشور حل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری، پیش از ظهر امروز در بازدید از سازمان بازرسی کل استان یزد با بیان اینکه سازمان بازرسی چشم و گوش نظارتی قوه قضائیه محسوب می‌شود و باید از تمام توان و ظرفیت‌های قانونی خود در امر نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و در نهایت تهیه گزارشات فنی و کارشناسی و حقوقی استفاده کند.

وی عنوان کرد: امروز اگر شاهد نابسامانی و اخلال در امور مردم در برخی حوزه‌ها هستیم شاید حاصل برخی ترک فعل‌هایی است که یک مدیر از ورود جدی به انجام کامل وظایف محوله بالاخص در دوران تحریم و جنگ اقتصادی بی توجهی، سهل انگاری و یا غفلت کرده است؛ این هنر نیست که مدیری بدون درگیری جدی با چالش‌های حوزه مدیریتی در حاشیه خدمت کند هنر مدیر آن است که در دوران تحریم با جسارت، صلابت و تمام قوت به میدان مبارزه با تحریم و بیش از آن مبارزه با فساد در درون مجموعه خود بیاید.

وی افزود: به فضل خدا استان یزد از مدیران و کارکنان متدین و متشرع، پاکدست و باصفا و صداقت و اهل خدمت بی منت و برخوردار از سلامت نفس است و باید مراقبت شود حفظ این وضعیت و ارتقای سلامت نظام اداری را با امرنظارت هدفمند و مؤثر سازمان بازرسی رقم زد.

دهشیری تصریح کرد: البته نظارت‌ها نباید به گونه‌ای باشد که مدیر شجاعت و جسارت و فرصت و مجال خدمت خود را از دست دهد بلکه باید نظارت‌ها پیشگیرانه و همراه با ارائه طریق صورت گیرد و از مدیران سالم، اثربخش، شجاع و ریسک پذیر به ویژه در حوزه مقابله با تحریم و فساد حمایت شود و مورد تشویق قرار گیرند.

وی در تبیین نقش سازمان بازرسی کل کشور گفت: این سازمان به عنوان یکی از بازوان دستگاه قضائی بر حسن جریان امور و اجرای درست قوانین و حاکمیت قانون در ادارات و سازمان‌ها نظارت مستمر دارد.

دهشیری از قضاوت و نظارت به عنوان دو وظیفه اصلی قوه قضائیه یاد کرد و افزود: بخش نظارت قوه بر عهده سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری نهاده شده است.

وی با بیان اینکه در دوره تحول و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وظیفه قوه قضائیه و به خصوص سازمان بازرسی مضاعف شده است اظهار داشت: تحقق امنیت، نظارت و پیاده شدن قانون در ادارات مستلزم برنامه ریزی و وقت گذاری و اولویت بندی سازمان بازرسی کل کشور است.

رئیس شورای قضائی استان با اشاره به تدوین سند تحول و امنیت قضائی بیان داشت” برنامه‌های دستگاه قضائی و سازمان‌ها باید منطبق با این اسناد تنظیم و عملیاتی شود.

وی ضمن اشاره به رویکرد جدید سازمان در دوره تحولی قوه قضائیه بر توجه به ترک فعل‌ها و شناسایی گلوگاه‌های فساد و حمایت از مدیران ریسک پذیر اظهار داشت: باید در حوزه ساخت و سازها، واگذاری‌ها و هم در حوزه مدیریت‌هایی که کم کم فساد یک مدیر و مجموعه‌ای را در بر می‌گیرد نظارت فیزیکی و الکترونیکی بیشتری توسط سازمان بازرسی صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: بر اساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال سازمان بازرسی برای یک بار از طرح‌های واگذاری سازمان‌های متولی اراضی استان لیستی تهیه و با همکاری نهادهای مرتبط بررسی لازم و اقدام قانونی معمول دارد تا نیازی به ورود دادستانی به این موضوعات نباشد.

وی به انتظارات مردم از سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و بازار و عدم ثبات قیمت‌ها مطالبه گری مردمی از جمله به این سازمان افزایش داشته که کار را برای سازمان بازرسی در پیگیری و حل آنها دشوار ساخته است.

دهشیری در پایان با تقدیر از زحمات سازمان بازرسی و حضور قوی در برخی از پرونده‌ها گفت: با دقت و نظارت بیشتر بر حسن اجرای قوانین و مقررات و پیشگیری می‌توان از تشکیل بسیاری از پرونده‌ها جلوگیری کرد.

شایان ذکر است در این بازدید دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیر کل زندان‌های استان، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان نیز حضور داشتند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا