بین الملل

اولیانوف: سیاست روسیه را تهدیدهای آمریکا تعیین نمی‌کند

دیپلمات روس به تهدیدهای آمریکا مبنی بر تحریم شرکت‌های طرف معامله تسلیحاتی با ایران، پاسخی دندان‌شکن داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری، با توجه به تهدید آمریکا مبنی بر تحریم طرف‌های معامله تسلیحاتی با ایران نوشت: به گمانم همه تحریم‌های آمریکایی را که می‌توان تصور کرد؛ علیه بخش دفاعی خود تجربه کرده باشیم. آیا واقعاً فکر می‌کنید که به تصمیم‌های آمریکا اهمیتی می‌دهیم؟ سیاست روسیه را عوامل کلی دیگری تعیین می‌کند و نه تحریم‌های شما.

این اظهارنظر اولیانوف واکنشی است به ادعای توئیتری «ریچارد گولدبرگ» عضو بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و دستیار سابق جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید.

گولدبرگ در این توئیت مدعی شده بود: اگر یک شرکت روسی یا چینی به دنبال فروش تسلیحات به ایران باشد؛ آن شرکت و همه موسسات دخیل در این معامله، با تحریم‌های ثانویه آمریکا مواجه خواهند شد.

تحریم تسلیحاتی ایران، بامداد روز یکشنبه، ۵ سال بعد از اجرای برجام، مطابق با ضمیمه ۲ قطعنامه ۲۲۳۱، به طور خودکار لغو شد. با این حال، آمریکا مدعی شد به‌صورت یک‌جانبه همه تحریم‌های ضدایرانی را برمی‌گرداند و هر کشوری را که با تهران مبادله تسلیحاتی داشته باشد، هدف قرار می‌دهد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا