شهرستان ها

۳۲ شرکت دانش‌بنیان تحت حمایت موقوفه ای در آمل هستند

آمل- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت، با احیای مجتمع تجاری امام رضا (ع) آمل پس از حدود دو دهه بلاتکلیفی، از سال گذشته تاکنون ۳۲ شرکت دانش بنیان ونوآور زیرپوشش خدمات حمایتی قرارگرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی بعدازظهر دوشنبه در جمع مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری در مرکز رشد ونواوری موقوفه آمل افزود: موقوفه مجتمع تجاری امام رضا (ع) در هزار و ۳۰۰ مترمربع پس از بهره برداری با تفاهم مبادله شده به مرکز رشد ونوآوری شهرستان واگذار شد.

وی، حوزه فعالیت، ۳۲ شرکت دانش بنیان وخلاق در حوزه کامیپوتر، الکترونیک، کشاورزی وآب و طیور اعلام کرد وگفت، در این مرکز هم اکنون فعالان ونخبگان فناور شهرهای آمل، نور، محمودآباد، بابل، فریدونکنار حضور دارند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران گفت، که این اقدام خیرخواهانه افتخاری برای اوقاف به‌شمار می‌رود و این نتیجه رویکرد جدید اوقاف در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و علوم جدید است.

حجت الاسلام حیدری جناسمی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب و دولت ما به جوانانی همچون شما می‌بالد، با توجه به اینکه بسیاری از پروژه‌ها سال‌ها به حال خود رها شده بود سعی کردیم در راستای راه‌اندازی این بخش ورود پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم وقف‌های جدید ما به سمت و سوی رشد و بالندگی جامعه برود، ما امسال یک موقوفه به ارزش ۷۰ میلیارد تومان در نور، ۲۳ میلیارد تومان دیگر در جویبار و در مجموع ۱۱۶ وقف جدید داشتیم که اگر به سمت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از طرح‌های پژوهشی هدایت شود در حوزه حمایت از علوم مشکلات نداریم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران ادامه داد، کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان در موقوفه آمل بی‌نظیرترین کار در کشور است که ما پای کار هستیم.

حمایت اوقاف با رویکرد خدماتی

حجت الاسلام حیدری، با اشاره به اینکه اوقاف با رویکرد جدید خدماتی ظاهر شده است، گفت: تهیه دستگاه‌های سی تی اسکن و تنفسی بیمارستان از اقدامات خوب ما بود، در بحبوحه مشکلات کرونایی کارکنان اوقاف برای سلامت جامعه پای کار بودند.

وی افزود: اداره اوقاف استان در بحث دارو و درمان و سلامت جامعه برنامه‌ها و کمک‌های خوبی داریم، از جوانان می‌خواهیم که در راه علوم روز و دانش‌بنیان جدید قدم بردارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران اضافه کرد: روزانه در ۱۲ امامزاده به طور میانگین حدود ۸ هزار ماسک تولید می‌شد، به طوری که این اداره کل از جمله تعداد محدودی از نهادها بودیم که پای کار بودیم، درب امامزاده‌ها بسته بود مشکلات داشتیم ولی در کنار مردم بودیم، در بحث رزمایش مومنانه نزدیک به ۱۰۰ هزار بسته معیشتی با بهترین لوازم در اختیار مردم قرار گرفته است.

به گزارش مهر، همزمان با گرامیداشت هفته وقف وبا حضور مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران دو طرح وقفی در شهرستان آمل افتتاح وساخت یک طرح نیز شروع شد.

این طرح‌ها شامل یک ساختمان ۳ طبقه مسکونی با مساحت کلی ۲۸۰ مترمربع با زیربنای هر واحد ۹۰ مترمربع از موقوفه مرحومه عذرا خاکپور با ۷۵۰ میلیون تومان افتتاح و تحویل خانواده‌های واجد شرایط شد. ساختمان شورای هماهنگی خیریه اوقاف شهرستان آمل هم با هدف هماهنگی با ادارت خدماتی وکمک رسان به خانواده‌های کم برخوردار وکم توان مالی در تأمین بسته‌های معیشتی، اشتغال، تأمین جهیزیه و خدمات مشاوره‌ای و سبک زندگی به متقاضیان در مجتمع فرهنگی وقرآنی بصیرت اداره اوقاف وامورخیریه آمل افتتاح شد.

همچنین با حضور مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران وفرماندار شهرستان آمل، ساخت ساختمان ۴ طبقه تجاری و مسکونی از محل موقوفه آخوند ملامحمد کفان در زمینی به مساحت ۲۸۰ مترمربع و زیربنای هرواحد ۹۸ مترمربع شروع شد.

همچنین با حضور مدیرکل اوقاف وامورخیریه مازندران، فرماندار وامام جمعه آمل، صحن و ضریح مطهرآستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) ونیزگلزارشهدای این شهرگلاب پاشی وعطرافشانی شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا