شهرستان ها

البرز فاقد زیرساخت‌های ضروری حوزه گردشگری است

کرج – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: زیرساخت‌های گردشگری، متناسب با استان شدن البرز شکل نگرفته است و فاقد این امکانات هستیم.

به گزارش مهر، فریدون محمدی بعد از ظهر دوشنبه در دهمین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز، ضمن تأکید بر مشارکت خوب اتاق بازرگانی البرز در حوزه گردشگری استان اظهار کرد: در این زمینه مجموعه اتاق البرز، تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل میراث فرهنگی البرز منعقد کرده که به یقین مبنای همکاری‌های خوب در آینده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری متناسب با استان شدن البرز شکل نگرفته است، عنوان کرد: باید به دنبال راه‌کارهای مناسب برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های البرز به مردم استان و به تبع کشور باشیم.

وی با اشاره به اهمیت جذب گردشگر خارجی و داخلی بیان کرد: به دلیل تحریم‌ها و شیوع کرونا وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست اما باید با نگاهی بین‌المللی و فراتر از آن بتوانیم صنعت گردشگری ایران را توسعه دهیم.

محمدی با اشاره به اینکه مجموعه میراث فرهنگی در خدمت فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است، خاطرنشان کرد: برنامه اصلی استان در حوزه گردشگری تبدیل البرز به بازار اصلی گردشگری کشور در بحث بوم‌گردی است و در کنار آن باید این استان به برندی در گردشگری سلامت تبدیل شود.

اولویت میراث فرهنگی البرز تمرکز بر اکوتوریسم است

وی با تأکید بر اینکه اولویت مجموعه میراث فرهنگی البرز تمرکز بر اکوتوریسم یا گردشگری مبتنی بر طبیعت‌گردی است، عنوان کرد: در این راستا کار در چند روستای شهرستان کرج از جمله یک روستا در جاده چالوس را آغاز کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز متذکر شد: قرار است پروژه اکوکمپ طبیعی در اشتهارد با هدف جذب هرچه بیشتر گردشگر خارجی اجرایی شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا