شهرستان ها

۳۶۱ باشگاه ورزشی در استان زنجان فعال است

زنجان-مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان،گفت: ۳۶۱ باشگاه ورزشی در استان فعال است و تنها محل ارتزاق باشگاه‌داران همین محل است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خلیلی ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل اداره  کل ورزش و جوانان زنجان، گفت: با توجه به شرایط استثنایی که رخ داده تحریم‌های بسیاری به کشور تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه کرونا ورزش استان را دچار مشکل کرده است، اظهار کرد: ما باید از پس کرونا و بی‌تحرکی پس از آن بترسیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، با بیان اینکه ورزش باید در جامعه تقویت شود، گفت: بیماری‌های غیرواگیری که در پس کرونا وجود دارد باید از آن بترسیم.

خلیلی افزود: با گذشت چند ماه از تعطیلی باشگاه‌ها، شاهد افت محسوس سرانه ورزش در بعد همگانی و قهرمانی هستیم که این خود حاکی از آن است که در دوران پساکرونا باید با انرژی مضاعف‌تری برای جبران این عقب‌ماندگی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: آسیبی که امروز کرونا به باشگاه‌های ورزشی وارد کرده است، غیرقابل توصیف است و تا به امروز از ۳۶۱ باشگاه خصوصی در استان زنجان، ۲۱ باشگاه به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی، عطای این عرصه را به لقایش بخشیده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: برخورداری ۹۰ درصدی باشگاه‌داران از تسهیلات کرونای، معتقدیم این مبالغ نمی‌تواند خسارت‌های وارده به این بخش را جبران کند و همه ما به مشکلاتی که باشگاه‌داران در دوران کرونایی متحمل شده‌اند واقف هستیم اما در نهایت انتظار ما از فعالان این عرصه این است که به خاطر سلامتی مردم، فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام داده و در صورت تعطیلی فعالیت‌ها، شرایط را برای برون‌رفت از آن تحمل کنند.

خلیلی با بیان اینکه براساس آمار سال گذشته ۵۳ هزار و ۹۴۶ نفر ورزشکار سازمان یافته دراستان داریم، تاکید کرد: امسال به این تعداد نرسیده‌ایم چون کرونا تاثیرگذاشته است.

وی سرانه ورزشی استان را ۶۸ صدم درصد در سال گذشته اعلام کرد و گفت: افتتاح پروژه‌ها در سال جاری این سرانه را افزایش می‌دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، تعداد اماکن دولتی و خصوصی استان زنجان را ۶۵۲ مورد اعلام کرد و گفت: امسال اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری اختصاص یافته و دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

خلیلی با بیان اینکه شرایط سختی در دوره سوم شیوع رخ داده و به همین خاطر همه فعالیت‌های ورزشی تعطیل شده است، گفت: ۳۶۱ باشگاه ورزشی در استان فعال است و تنها منبع ارتزاق باشگاه‌داران همین محل است و برخی از باشگاه‌ها هم قبل از کرونا هم استیجاری بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، از سفر وزیر ورزش و جوانان به استان زنجان برای افتتاح ۱۰ پروژه ورزشی خبر داد و گفت: استخر هیدج، استخر صایین‌قلعه، سکوی تماشاگران شهرستان سلطانیه، سالن تیراندازی شهر زنجان، خانه جوانان در مجموعه ورزشی انقلاب از جمله این پروژه‌هاست.

خلیلی از افتتاح باشگاه سوارکاری کالسکه با حضور وزیر ورزش و جوانان خبر داد و گفت: افتتاح این پروژه‌ها سرانه ورزشی استان را ۱۸ هزار متر مربع افزایش می‌دهد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا