شهرستان ها

محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرستان رفسنجان اعلام شد

رفسنجان – فرماندار شهرستان رفسنجان با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان در شیوع کرونا، محدودیت‌های جدید در مقابله با موج جدید کرونا در رفسنجان را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فصیحی هرندی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شرایط اضطراری و عواقب ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا و پیش بینی وخامت اوضاع در روزهای آینده، ستاد مقابله با کرونای شهرستان رفسنجان محدودیت‌های جدیدی را اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه این محدودیت‌ها از تاریخ ۲۹ مهرماه (امروز) آغاز شده و تا ۸ آبان ماه در سطح شهرستان ادامه خواهند داشت، افزود: اعمال این محدودیت‌ها لازم الاجرا خواهند بود و با متخلفین از اجرای دستورالعمل‌ها و خاطیان برخورد قانونی می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس محدودیت‌های جدید ابلاغی، تالارها با یک سوم ظرفیت بدون انجام تشریفات خاص مانند سفره عقد، عاقد، فیلمبرداری، کیک عروسی و… و فقط جهت سرو غذا با حضور ناظر بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: تمامی مراکز آموزشی اعم از دانشگاه‌ها، مدارس و مؤسسات آموزشی بر اساس اعلام استانداری، فعالیت آموزشی را صرفاً به صورت مجازی انجام خواهند داد و ادارات شهرستان موطفند تا یک سوم نیروهای خود را به صورت دورکاری اعلام نمایند.

رئیس ستاد کرونا شهرستان رفسنجان اظهار کرد: گیم نت‌ها از امروز ۲۹ مهرماه تا ۸ آبان ماه به مدت ۱۰ روز تعطیل خواهند بود، ضمن آنکه فعالیت رستوران‌ها و کافی شاپ ها از تاریخ ۲۹ مهرماه تا ۸ آبان به مدت ده روز به صورت بیرون بر خواهد بود.

فصیحی هرندی تأکید کرد: برگزاری مراسم ترحیم در آرامستان ها و مساجد تا ۸ آبان ماه ممنوع می‌باشد. همچنین برگزاری مراسم، همایش‌ها، سمینارها و …تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد.

فرماندار رفسنجان ابراز داشت: باشگاه‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده از تاریخ ۲۹ مهرماه تا ۸ آبان ماه به مدت ۱۰ روز تعطیل خواهند بود، تصریح کرد: قهوه خانه‌ها (مراکز عرضه قلیان) تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

فصیحی هرندی اضافه کرد: به شهروندان هشدار داده می‌شود که علت بسیاری از موارد ابتلاء به بیماری که متأسفانه منجر به وخامت حال و یا فوت فرد مبتلا شده است، جلسات خانوادگی، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم استفاده از ماسک بوده است.

وی با بیان اینکه کرونا بسیاری از معادلات اجتماعی را تحت تأثیر خود قرار داده است، یادآور شد: لازم است با اعمال بازرسی‌های دقیق، نحوه فعالیت صنوف مختلف در چنین شرایطی رصد و بررسی شود.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رفسنجان تاکید کرد: با توجه به اینکه رعایت نکردن مسائل بهداشتی و حفاظتی، سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، با صنوفی که اینگونه مسائل را رعایت نکنند، برخورد قانونی و قاطع خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا