شهرستان ها

چهار میلیارد تومان در قالب طرح مودت در زنجان کمک شده است

زنجان-مدیرکل اوقاف زنجان،گفت: در راستای کمک به بازسازی و توسعه مساجد طرح مودت در حال اجراست و تا الان در قالب طرح مودت چهار میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان کمک شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه ۷۰۰ بسته برای کمک به دانش‌آموزان نیازمنددراستان زنجان توزیع شده است، گفت: طرح مهر تحصیلی از جمله طرح‌هایی است که توسطاوقاف استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، از تشکیل مرکز خیریه در زنجان خبر داد و گفت: ۲۱ نفر از افراد ذی‎نفوذ و دارای اعتبار در این مرکز ساماندهی شده‌اند.

کرمی تاکید کرد: وظیفه اصلی این سازمان حفظ و نگهداری موقوفات است و در طول تاریخ موقوفات مورد تاراج و سرقت افراد بی‌دین قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب خیلی از موقوفات احیا شد، افزود: این کار با جدیت دنبال می‌شود و بعد از انقلاب ۳۰ هزار موقوفه به موقوفات اضافه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، تصریح کرد: برخی انسان‌های غافل موقوفه‌خواری می‌کنند و ما با کمک مردم با این مسئله برخورد می‌کنیم.

کرمی از کمک ۵۷۷ میلیون تومانی مردم در این مرکز خیریه خبر داد و افزود: این کمک برای تهیه بسته معیشتی ایتام، آزادی زندانیان، خرید لوازم خانگی و ویلچر هزینه شد.

وی گفت: بودجه خاصی در ارتباط با مساجد دست اوقاف نیست و اوقاف توزیع کننده بودجه است که سال قبل ۱۶۰ میلیون تومان برای مساجد و امامزادگان کل استان در نظر گرفته شده بود که اوقاف آن را طبق اولویت هزینه کرد.

مدیرکل اوقاف استان زنجان، گفت: در راستای کمک به بازسازی و توسعه مساجد طرح مودت در حال اجراست و تا الان در قالب طرح مودت چهار میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان کمک شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا