بین الملل

یورش نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان و مسجد الاقصی


یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی و بازداشت جوانان دختر و پسر فلسطینی ، هتک حرمت به مسجد الاقصی و تخریب مزارع کشاورزی فلسطینیان از تجاوزات امروز صهیونیست‌ها در سرزمین‌های فلسطینی بوده است.


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، تجاوزگری رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست در سرزمین‌های فلسطینی به طور روزمره ادامه دارد.

هفتاد و چهار شهرک نشین صهیونیست صبح امروز دوشنبه با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی وارد صحن‌های مسجد الاقصی شدند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که این شهرک‌نشینان اقدام به گشت زنی‌های تحریک آمیز در صحن‌های مسجد الاقصی کرده و سپس در شرق مسجد آیین‌های تلمودی خود را انجام دادند.

این در حالی است که مسئولین رژیم اشغالگر محدودیت‌های شدیدی را برای حضور نمازگزاران قدس در مسجد الاقصی وضع کرده و هنوز کسانی که در مناطقی غیر از اطراف مسجد ساکن هستند به بهانه کرونا اجازه مشرف شدن به مسجد را ندارند؛ اما شهرک نشینان از مناطق مختلف قدس و حتی شهرک‌های واقع در اراضی کرانه باختری اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی می‌کنند.

جمعیت نظارت بر اوقاف و مقدسات الاقصی هم از عموم مسلمانان در داخل فلسطین اشغالی و اهالی قدس خواست برای دفاع از مسجد الاقصی و آباد کردن آن با حضور نمازگزاران وخادمان آن کمر همت ببندند.

نظامیان رژیم اشغالگر هم امروز با حمله جدید به کرانه باختری چند نفر از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

دو جوان 20 و 21 ساله فلسطینی امروز از شهر «قلقیلیه» در شمال کرانه باختری بازداشت شد. نظامیان صهیونیست همچنین با حمله به منزل یک دانشجوی دانشگاه بیرزیت در روستای دیرجریر احضاریه مراجعه او به پلیس را تحویل خانواده‌اش دادند.

نظامیان رژیم اشغالگر همچنین سحرگاه امروزیک آزاده فلسطینی را از مرکز شهر «بیت لحم» در جنوب کرانه باختری بازداشت کردند. آنها با حمله به منزل «عبدالهادی عارف حماد» و تخریب عمدی اثاثیه منزل و به وحشت انداختن اهالی خانه عبدالهادی را بازداشت کردند.

چهار شهروند دیگر فلسطینی هم امروز از اردوگاه «العروب» در شمال شهر «الخلیل» در جنوب کرانه باختری ربوده شدند.          

این اردوگاه اخیرا هدف یورش گسترده نظامیان صهیونیست قرارگرفته است و در حمله دیروز آنها چند شهروند از جمله سه کودک بر اثر استنشاق گاز اشک آور که توسط نظامیان صهیونیست شلیک شده بود دچار مشکل تنفسی شدند.

دو جوان دیگر فلسطینی که یکی از آن‌ها قبلا در اسارت رژیم صهیونیستی بود امروز از شهرک «العیزریه» در قدس اشغالی ربوده شدند.

نظامیان اشغالگر ظهر امروز هم دو دختر جوان را در خیابان صلاح الدین قدس اشغالی ربودند این منطقه شاهد تنش و درگیری نظامیان اشغالگر با جوانان فلسطینی شد که تلاش داشتند آن دو دختر جوان را از دست نظامیان صهیونیست نجات دهند.

حملات نظامیان رژیم اشغالگر به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی با به وحشت انداختن شهروندان و به خصوص زنان و کودکان ادامه دارد.

این در حالی است که مسئولین رژیم اشغالگر محدودیت های شدیدی را برای حضور نمازگزاران قدس در مسجد الاقصی

از سوی دیگر حملات شهرک نشینان صهیونیست به مناطق فلسطینی‌ با هدف کوچاندن اجباری آنها ادامه دارد.

شهرداری رژیم اشغالگر هم دستور تخریب 13 منزل مسکونی فلسطینی‌ها در شهرک «سلوان» در جنوب مسجد الاقصی را به بهانه نداشتن مجوز ساخت صادر کرد.

شهرک نشینان صهیونیست اراضی شهروندان در روستای دیر الحطب شرق نابلس را با آب‌های فاضلاب آلوده کردند که به گفته مسئولین فلسطینی در شرایط برداشت محصول زیتون، این آب‌های آلوده خسارت بزرگی به کشاورزان وارد می‌کند.

شهرک‌نشینان و نظامیان اشغالگر با تشدید حملات خود به مناطق فلسطینی همجوار شهرک‌های صهیونیست نشین همزمان با فصل برداشت زیتون طی روزهای گذشته دست به آتش زدن یا قطع صدها اصله درخت زیتون و سرقت محصول آنها قبل از رسیدن کشاورزان به اراضی خود زدند.

انتهای پیام/م


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا