سیاسی

باید شبکه اساتید دانشگاه‌ها با هدف حل مسئله تشکیل شود


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به راه‌اندازی دفاتر هم‌اندیشی اساتید، گفت: باید شبکه اساتید دانشگاه‌ها تشکیل شود تا یک جریان اثرگذار حل مسئله داشته باشیم.


به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهس خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشستی که درباره تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم و نظام جمع سپاری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، گفت: دفتر هم‌اندیشی اساتید با اهداف ارزشمندی در دانشگاه‌ها تاسیس شده است که از جمله این اهداف ایجاد فضای انتقال دیدگاه‌های اساتید دانشگاه‌ها به عنوان قشر متفکر جامعه به مسئولان و ایجاد فضایی برای حضوری علما در جمع اساتید برای گفتمان‌های دینی است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: دفتر هم‌اندیشی اساتید سال‌های اخیر برکات زیادی برای دانشگاه‌ها داشته و جلسات ارزشمندی در دانشگاه‌ها برگزار شده است.

وی گفت: ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و ۱۰ هزار استاد در حال پژوهش مسائل علمی کشور  ظرفیت ارزشمند و مغفول مانده نظام محسوب می‌شود به همین دلیل چشم‌انداز بالاتری برای دفاتر هم‌اندیشی در دانشگاه‌ها در نظر داریم. این دفاتر می‌توانند در فضای اجتماعی کشور نقش آفرین باشند.

وی ادامه داد: دفاتر هم‌اندیشی برای ارائه دیدگاه‌ها به مجموعه‌های تصمیم‌گیر و آینده‌ساز کشور ایجاد شده‌اند و باید شبکه اساتید دانشگاه‌ها تشکیل شود تا یک جریان اثرگذار حل مسئله داشته باشیم.

ادامه دارد…


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا