بین الملل

یمن| یک شهید و ۲ زخمی در حمله ائتلاف سعودی به صعده


ائتلاف متجاوز سعودی در تازه‌ترین جنایت خود علیه مردم یمن، با حمله به استان صعده یک نفر را شهید و دو نفر دیگر را زخمی کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع یمنی گزارش دادند که در حمله امروز دوشنبه ائتلاف سعودی به مناطق مرزی، یک شهروند یمنی در استان صعده شهید و دو نفر دیگر نیز زخمی شد.

طبق گزارش وبگاه «المسیرة»، یک شهروند یمنی در حمله موشکی و توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به منطقه مرزی «شدا» به شهادت رسید و علاوه بر آن دو شهروند دیگر نیز در این حملات زخمی شدند.

مناطق مرزی در چند سال گذشته و از زمان آغاز حملات ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی همواره در معرض حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای این ائتلاف قرار دارد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/م


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا