فرهنگ

روایت زندگی محمدجعفر یاحقی در مستند «چشمه خورشید»

مستند «چشمه خورشید» از مجموعه حکایت دل، با روایتی از زندگی محمدجعفر یاحقی استاد زبان و ادبیات فارسی ۲۸ مهرماه از شبکه چهار سیما بازپخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مستند «چشمه خورشید» از مجموعه حکایت دل، با روایتی از زندگی محمدجعفر یاحقی پژوهشگر و نویسنده ایرانی، استاد زبان و ادبیات فارسی ۲۸ مهرماه ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما بازپخش می‌شود.

در این مستند که امشب روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود، در ابتدا شاگردان استاد یاحقی در ستایش این استاد برجسته سخن می‌گویند و در ادامه تیم تولید «حکایت دل» با استاد یاحقی همسفر می‌شوند و به زادگاهشان در فردوس تا دانشگاه فردوسی مشهد برای معرفی این استاد برجسته سفر می‌کنند.

محمدجعفر یاحقی (زاده ۱۳۲۶ در فردوس) پژوهشگر و نویسنده ایرانی، استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد، عضو پیوسته شورای فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مدیر قطب علمی فردوسی‌شناسی و ادبیات خراسان در دانشگاه فردوسی مشهد است.

«حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور را مورد بررسی قرار می‌دهد که سری اول این مجموعه به صورت هفتگی دوشنبه‌ها ساعت ۲۱ بازپخش می‌شود و سپس پخش سری جدید آن از سر گرفته شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا