جامعه

نظارت شبانه روزی محیط زیست بر عملکرد کارخانه سیمان تهران

سیستم فیلتراسیون خط ۶ کارخانه سیمان تهران، افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیش از ظهر دوشنبه با حضور سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، حسین توکلی کجانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری سیستم فیلتراسیون خط ۶ کارخانه سیمان تهران،  افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، در حاشیه این افتتاح با اشاره به اینکه کارخانه سیمان تهران از واحدهای تولیدی قدیمی کشور است که در سالهای گذشته مشکلاتی از بابت ایجاد آلودگی داشته است، افزود: در زمان جانمایی و ارزیابی این مکان برای احداث کارخانه جمعیت انسانی به مانند امروز در اطرافش نبوده و امروز تراکم جمعیت در اطراف این واحد رشد داشته و این موضوع وظیفه مسئولان این کارخانه برای حفظ سلامت مردم این منطقه را سنگین تر می کند.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت ساکنان همجوار این واحد بزرگ تولیدی اولویت داشته و وظیفه ماست، اظهار داشت: انتظار داریم مسئولان این واحد تولیدی نهایت دقت را در کنترل آلودگی خطوط بکار گیرند و محیط زیست نیز بطور مستمر بر عملکرد این کارخانه نظارت خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه به پایش آنلاین و شبانه روزی خطوط تولید این کارخانه در سال های گذشته اشاره داشت و گفت: وضعیت محیط زیستی این کارخانه از حدود یک سال گذشته بهتر شده و با افتتاح سیستم فیلتراسیون خط ۶ این کارخانه، این خط فعال خواهد شد.

محمودی با بیان اینکه کارخانجات تولید سیمان هم به لحاظ سوختی که مصرف می کنند و هم به لحاظ تولید گرد و غبار در خطوط تولید می توانند دارای بار آلودگی باشند، تصریح کرد: عملکرد سیستم فیلتراسیون این کارخانه چنانچه از حدود استانداردها خارج شده و ایجاد آلودگی کند، برخورد قانونی انجام خواهد شد.

حسین توکلی کجانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این مراسم با بیان اینکه عمده افرادی که می خواهند در بخش های صنعتی و تولیدی سرمایه گزاری کنند اولین نقطه ای را که در کنار پایتخت انتخاب می کنند حوزه شهرستان ری است، افزود: ضمن اینکه از همه سرمایه گزاری ها در این شهرستان حمایت می کنیم ولی رعایت پیوست های اجتماعی و بویژه محیط زیستی ضروری است.

وی در ادامه در خصوص فاضلاب شهری شهرستان ری با اشاره به اینکه ۹۰ درصد  بار آلودگی تا ابتدای مرز شهرستان رخ داده و تنها ۱۰ درصد مربوط به این شهرستان است، اظهار داشت: طرح ساماندهی آب های جنوب تهران اجرا شده و در صورتیکه وزارت نیرو به وظیفه خود در خصوص تخصیص آب عمل کند اتفاق خوبی در این حوزه رخ خواهد داد.

توکلی کجانی همچنین در خصوص بوی نامطبوع مسیر فرودگاه نیز با بیان اینکه این موضوع به جد در حال پیگیری است و با واحدهای آلاینده در این حوزه برخورد شده است، تصریح کرد: نگاه ما در شهرستان برای هر معضل محیط زیستی در ابتدا، پیشگیری است و اگر در جایی ضوابط و الزامات محیط زیستی رعایت نشده و ایجاد آلودگی کند، برخورد قانونی انجام می شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا