شهرستان ها

عدم موافقت وزارت نیرو درصدور مجوز برداشت آب از چاه‌های فولاد محله

سمنان– معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به عدم موافقت وزارت نیرو در صدور مجوز برداشت آب از چاه‌های فولاد محله گفت: مسئولان به فکر رفع ریشه‌ای مشکلات باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری بعدازظهر دوشنبه در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به میزبانی استانداری سمنان با اشاره به عدم موافقت وزارت نیرو برای صدور مجوز برداشت آب از چاه‌های فولاد محله اظهار داشت: مسئولان باید به فکر رفع ریشه‌ای مشکلات این بخش باشند.

وی بابیان اینکه مشابه این حادثه ۱۰ سال پیش در فولاد محله اتفاق افتاده بود، تصریح کرد: وقوع دوباره آن نشان از ضعف اساسی و ساختاری در نظام مدیریتی برخی دستگاه‌های اجرایی استان است که مطالعات و اقدام کارشناسی مربوط به آن انجام‌نشده است.

عذرخواهی از مردم فولاد محله

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با تأکید بر اینکه تصمیمات فرماندار مهدیشهر به‌عنوان فرمانده مدیریت بحران شهرستان، قطعی و لازم‌الاجراست و تمامی مدیران ارشد استان از این تصمیم حمایت خواهند کرد، بیان کرد: با دستور فرماندار این شهرستان اجازه‌ی برداشت آب از چاه کیان در فولاد محله صادر می‌شود.

فخری بابیان اینکه تنظیف و لایروبی قنات در سطح روستا بر عهده دهیاری‌ها است، یادآور شد: لایروبی منظم و مستمر قنوات در سطح روستاها نقش قابل‌توجهی در رفع مشکل کنونی مردم روستا دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: به دلیل غفلت برخی مدیران و تکرار مشکلات پیش‌آمده در روستا، از مردم فولاد محله عذرخواهی می‌کنیم، فولاد محله با مردمانی شهیدپرور، میهمان‌نواز و مهربان دارای چشم‌اندازهایی بی‌نظیر و زیبا و منحصربه‌فرد است که به‌عنوان یکی از اماکن گردشگری و تفرجگاه‌های مردم استان سمنان محسوب می‌شود.

غفلت از لایروبی قنوات در استان سمنان

معاون استاندار سمنان با اشاره به‌پیش بینی کارشناسان هواشناسی بیان کرد: در پاییز و زمستان امسال شاهد بارش‌های به‌مراتب بیشتری از سال‌های گذشته در سطح استان خواهیم بود که لازم است از هم‌اینک به فکر بوده و راهکارهای لازم را ارائه کنیم.

فخری بابیان اینکه خشک‌سالی‌های چند سال اخیر سبب شد تا در انجام لایروبی قنوات و مسیل رودخانه‌ها و … دچار غفلت شویم، خاطرنشان کرد: نتیجه‌ی این غفلت را نیز در بارندگی‌های سال ۱۳۹۷ و جاری شدن سیل در مناطق مختلف استان مشاهده کردیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا