سیاسی

مردم باما همراه نباشندموفق نمی شویم/باید با ادبیات واحد صحبت کنیم

رئیس جمهور گفت: در هر کاری اگر مردم با ما همراه نباشند موفق نمی شویم. مردم باید بدانند اگر جریمه می گذاریم برای کمک به آنها است نه اینکه برای پول مردم کیسه دوخته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور عصر امروز در جلسه مدیران وزارت بهداشت و متخصصان کرونا، اظهار داشت: همه باید باور کنیم شرایط سال ۹۹ و احتمالاً سال ۱۴۰۰ با شرایط سال های پیش متفاوت است. ما باید بنا را بر این بگذاریم که بد بینانه تا دو سال دیگر با این بیماری درگیر هستیم و اگر بخواهیم با سبک قبل در مجلس شادمانی عزیزانمان را دعوت کنیم شدنی نیست و باید قبول کنیم شرایط عوض شده است‌.

وی عنوان کرد: اگر مناسک دینی و مذهبی داریم به سبک و سیاق گذشته نمی توانیم دور هم جمع شویم؛ شرایط با گذشته متفاوت است. خدمات باید تا جایی که می شود به مردم الکترونیکی ارائه شود. پس شرایط ما متفاوت و مختلف است‌.

رییس جمهور بیان کرد: آنچه برای ما مهم است این است که مردم را قانع کنیم. مردم باید به بزرگان بخش پزشکی اعتماد کنند. وقتی رهبر معظم انقلاب می گویند من خود را ملزم به رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا می دانم درس بزرگی بود. دین و علم، تمسک و مناسک دینی و بهداشتی کنار هم قرار گرفت‌.

وی افزود: اگر مراجع بزرگ ما کمک نمی کردند و رهبری کمک نمی کرد خیلی مشکل پیدا می کردیم. ما باید با ادبیات واحد با مردم صحبت کنیم. لحن ها را به هم نزدیک کنیم و ضمن هشدار به مردم و بیان حقایق ترس و واهمه ایجاد نکنیم. یک خبر خوش بدهیم و یک خبر ناخوش. بیان خطر باید به موقع و با زبان های مختلف و ادبیات واحد باشد.

روحانی خاطرنشان کرد: در هر کاری اگر مردم با ما همراه نباشند موفق نمی شویم. مردم باید بدانند اگر جریمه می گذاریم برای کمک به آنها است نه اینکه برای پول مردم کیسه دوخته باشیم.

ادامه دارد…

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا