شهرستان ها

امسال ۱۳۰ هزار تن گوجه فرنگی در استان همدان تولید شد

همدان – معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال ۱۳۰ هزار تن گوجه فرنگی در استان همدان تولید شده است.

محمد شهرام پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تولید چند رقم جدید انگور در ملایر افزود: در استان همدان بیشتر تولیدات انگور به سمت تولید کشمش سوق داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید ارقامی برای تازه خوری مدنظر قرار گرفت، از اجرای طرح فراز (داربستی کردن باغات انگور) در استان همدان نیز سخن گفت و اضافه کرد: سال ۹۸ طرح فراز در استان همدان اجرا شد که به واسطه آن ۱۶۵ هکتار از باغات به بانک معرفی شدند و در نهایت ۵۰ هکتار تاکنون در شهرستان ملایر و رزن باغات انگور را داربستی کرده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: طی سال جاری ۲۳۸ هکتار پرونده در زمینه طرح فراز تشکیل و تاکنون پنج هکتار مصوب و اجرای ۴۶ هکتار آن نیز در حال پیگیری است.

پرورش با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۱۵۰ پایه انگور پیوند زده شده است، اضافه کرد: برنامه اجرای این طرح برای سال جاری افزون بر ۱۳۰ هکتار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان در زمینه گرانی گوجه فرنگی نیز گفت: در استان همدان بالغ بر سه هزار و ۳۰۰ هکتار گوجه فرنگی کشت شده است.

وی گفت: در حال حاضر با بروز سرما در استان همدان تولید گوجه به اتمام رسیده به‌طوری که از اواسط مرداد برداشت گوجه در استان همدان آغاز شده و تا دهه اول مهر به پایان می‌رسد.

وی بابیان اینکه امسال ۱۳۰ هزار تن گوجه فرنگی در استان همدان تولید شده است، افزود: در راستای حمایت از گوجه کاران استان همدان ۱۲ هزار تن گوجه توسط کارخانه تولید رب اسدآباد، از کشاورزان به صورت حمایتی خریداری شد و با آمدن گوجه‌های گلخانه‌ای و گوجه‌های کشت تابستانه قیمت این محصول نیز در روزهای آینده کاهش خواهد یافت.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا