شهرستان ها

باند جعل اسناد املاک بلا صاحب در قم منهدم شد

قم- فرمانده انتظامی استان قم گفت: اعضای باند 5نفره جعل اسناد املاک بلاصاحب در قم با هماهنگی مقام قضایی دستگیر که اسناد جعلی قابل توجهی به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال از منزل شان کشف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی اقدام به سند سازی جعلی زمین‌های بلا صاحب و اخذ سند تک برگی و فروش آن به دیگران می‌کنند، بلافاصله موضوع با توجه به حساسیت آن در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: در ادامه طی تحقیقات تخلفات در این زمینه محرز شد، بنابراین کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی استان ابتدا متهم اصلی و سپس چهار تَن از همدستانش را دستگیر کردند که با اعتراف افراد به بزه انتسابی، اسناد جعلی قابل توجهی به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال از منزل شأن کشف شد.

وی گفت: در ادامه تحقیق‌ها مشخص شد اسناد جعلی توسط دفتر اسناد رسمی در یکی از استان‌های همجوار به ثبت رسیده و اسناد دیگری نیز متعلق به سایر استان‌ها در آن دفتر خانه جعل شده است، بنابراین به ثبت اسناد استان اعلام تا اقدام قانونی در این خصوص صورت گیرد.

میرفیضی در ادامه برای پیشگیری از تخلف‌ها و جرایم، بر شناسایی املاکی که فاقد سند مالکیت بوده و تعیین تکلیف آنها و نیز متصل شدن کلیه دفترخانه‌های اسناد رسمی در سراسر کشور به یکدیگر و به ادارات ثبت به صورت آنلاین، تاکید کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا