ورزش

روش برگزاری لیگ برتر والیبال بانوان با توافق باشگاه‌ها تغییر کرد

روش برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر بانوان ایران با توافق باشگاه‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها تغییر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، نشست هم‌اندیشی نحوه برگزاری لیگ برتر بانوان جام سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی، امروز (دوشنبه) به صورت وبینار با حضور مسئولان فدراسیون، سرمربیان و مدیران عامل باشگاه‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، برگزار شد.

در ابتدای این نشست، نادر انصاری دبیر کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات، سه روش پیشنهادی فدراسیون برای برگزاری لیگ برتر بانوان را تشریح کرد.

سپس رئیس فدراسیون والیبال با تأکید بر اینکه اولویت فدراسیون حفظ سلامتی بازیکنان، کادر فنی و عوامل اجرایی مسابقات است، گفت: برای فدراسیون تعداد مسابقات و هفته‌های رفت و برگشت لیگ برتر بانوان، فرقی ندارد و اگر مواردی را مطرح می‌کنیم، تنها برای حفظ سلامتی است.

محمدرضا داورزنی با یادآوری این موضوع که طبیعی است چون باشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، انتظارت خاص خود را دارند، تصریح کرد: سه روش برگزاری از سوی کارشناسان و فدراسیون برای برگزاری مسابقات مطرح است و علاقه‌مندیم با خرد جمعی، لیگ برتر بانوان را با یکی از این روش‌ها برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: تمام تلاش فدراسیون، ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری لیگ برتر بانوان است و امیدوارم با جمع‌بندی نظرات، به نتیجه مطلوب دست یابیم، اما این موضوع را باید در نظر گرفت که هرچه تعداد سفرها کمتر شود، سلامتی بیشتری به وجود خواهد آمد.

در ادامه این نشست، سرمربیان و مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری بانوان درباره سه روش برگزاری مسابقات، نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند. بنا بر نظرات ارائه شده، لیگ برتر بانوان سال 99 در دو گروه مقدماتی و به صورت متمرکز در چهار هفته برگزار خواهد شد.

تیم‌های سایپا، شهرداری قزوین، اکسون و سروقامتان بابل در گروه «الف» و تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، پیکان تهران، ستارگان فارس و خجسته تهران نیز در گروه «ب» در چهار هفته دور مقدماتی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

بر اساس پیشنهاد کمیته داوران و به منظور استفاده بهتر از ظرفیت داوران و ناظران، دیدارهای دور مقدماتی گروه‌های «الف» و «ب» لیگ برتر بانوان، یک هفته در میان برگزار می‌شوند.

همچنین برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی و ریکاوری مناسب بازیکنان، هر گروه بعد از یک هفته مسابقه، دو هفته استراحت خواهد داشت.

در پایان دور مقدماتی، چهار تیم برتر (تیم‌های اول و دوم هر گروه) در یک گروه برای رتبه‌های اول تا چهارم به مصاف یکدیگر می‌روند و چهار تیم دیگر (تیم‌های سوم و چهارم هر گروه) برای رتبه‌های پنجم تا هشتم و مشخص شدن جایگاه نهایی با هم مسابقه می‌دهند. دیدارهای این دو گروه نیز به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در صورت تعیین میزبانان و مشخص شدن برنامه دور مقدماتی، لیگ برتر بانوان از  روز چهار‌شنبه 28 آبان ماه با ورود تیم‌ها به شهر میزبان شروع می‌شود و دیدارهای گروه نخست روزهای پنجشنبه 29 آبان ماه، شنبه یکم آذر ماه و دوشنبه سوم آذر ماه برگزار خواهد شد. دیدارهای هفته نخست گروه دوم نیز روزهای پنجشنبه، شنبه و دوشنبه 6، 8 و 10 آذر ماه پیگیری خواهند شد.

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا