شهرستان ها

طرح جامع فرهنگی همدان بر اساس معیارهای تمدن نوین اسلامی تدوین شود

همدان – رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان تأکید کرد: طرح جامع فرهنگی شهر همدان باید بر اساس معیارهای تمدن نوین اسلامی تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کاوسی‌امید ظهر دوشنبه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان اظهار کرد: متأسفانه شهر همدان دارای یک طرح جامع فرهنگی برای تمامی مجموعه‌هایی که در حوزه فرهنگی تکلیف دارند مانند سمن‌ها، هیئت‌های مذهبی و دستگاه‌های متولی فرهنگ، نیست.

وی با اشاره به تدوین اینکه انتظار می‌رود شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان همدان نیز به‌منظور تدوین طرح جامع فرهنگی شهر پای کار بیاید.

کاوسی‌امید افزود: در صورت تدوین طرح جامع مناسب در حوزه فرهنگ، تمامی مجموعه‌ها و دستگاه‌های متولی بر اساس برنامه‌ریزی و زمان‎بندی تعریف شده، عمل خواهند کرد و در مسیر صحیح حرکت می‌کنند.

وی همچنین گفت: اصراری بر اجرای این طرح به صورت عجولانه در دوره پایانی شورای پنجم وجود ندارد از این‌رو باید با دقت نظر بیشتری نسبت به تدوین طرح جامع فرهنگی شهر اقدام کنیم تا آیندگان، بهره لازم را برای اجرای مناسب آن ببرند.

وی از رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان درخواست کرد نسبت به ورود جدی و اجرای دقیق تمامی مجموعه‌ها و دستگاه‌های متولی فرهنگ تأکید داشته باشد تا بر اساس راهبری‌های وی، مسیر حرکتی این اقدام فرهنگی، مشخص شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با گرامیداشت ماه پربرکت ربیع‌الاول و هفته وحدت، اعلام کرد: شهرداری باید برنامه‌های هفته وحدت را به شورای شهر ارائه دهد.

کاوسی‌امید افزود: شورای شهر همدان نیز باید برنامه‌های پیشنهادی خود را در هفته وحدت به‌منظور اشاعه هر چه بیشتر این حرکت‌های فرهنگی در سطح شهر، ارائه و اجرایی کند.

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته تربیت بدنی به تمام ورزشکاران، ورزش‌دوستان و تمامی افرادی که برای تندرستی خود تلاش می‌کنند؛ گفت: جسم انسان، پذیرنده روح است از این‌رو فعالیت انسان پویا، بانشاط و امیدوار در تراز اسلام در جامعه اسلامی در صورت سلامت روح و جسم اثربخش‌تر خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه در هفته تربیت بدنی قرار گرفته‌ایم و باید بر اساس سیاست‌های شورای شهر و شهردار، تمامی مباحث مرتبط با حوزه ورزش مورد بررسی قرار گیرد تا موقعیت و وضعیت شرایط آن مشخص شود.

کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه باید گزارش مفصلی از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در حوزه ورزش به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا ارائه شود؛ اعلام کرد: بازدیدی از فضاهای ورزشی سطح شهر مدنظر قرار خواهد گرفت تا از نزدیک شاهد نقاط ضعف و قوت این فضاها باشیم.

وی بر تعیین‌تکلیف پارکینگ شورای شهر تأکید کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های شورای شهر و شهرداری، مقرر شده بود زمین جنب شورای شهر همدان به پارکینگ تبدیل شود که گویا به ایجاد چمن مصنوعی و پارکینگ تغییر ماهیت داد؛ از این‌رو درخواست داریم تشریفات اداری آن هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا