سیاسی

دشمن به هیچ وجه از اهداف خود دست نخواهد کشید

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: دشمن به هیچ وجه از اهداف خود دست نخواهد کشید، اگرچه در جنگ سخت متوجه توان دفاعی و نظامی ما شده است اما در صحنه های دیگر سعی در ضربه زدن دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در این نشست که با رعایت پروتکل های بهداشتی و عصر امروز (دوشنبه) در تالار غدیر ستاد فرماندهی کل ارتش برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس، گفت: وقتی شما عزیزان را می بینم اوضاع و احوال جنگ و دفاع مقدس برایم تداعی می شود.

وی افزود: همه آزادگان، جانبازان و شهدا با جانفشانی و از خود گذشتگی در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کردند و توانستند کمر صدام و صدامیان را بشکنند و نگذاشتند به تمامیت ارضی، استقلال و شرف ملت عزیز ایران اسلامی آسیبی وارد شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان این‌که به برکت انقلاب اسلامی در حوزه تجهیزات و توانمندیهای دفاعی به خودکفایی رسیده ایم تاکید کرد: اقتدار امروز نظام مقدس اسلامی مرهون حماسه آفرینی ها و مجاهدت های شهدا، ایثارگران، آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده های صبور و مقاوم این عزیزان است.

دریادار سیاری، خاطرنشان کرد: همه جانبازان، آزادگان و شهدای گرانقدر در آن بحبوحه که دشمن به قصد شکست انقلاب، استقلال، شرف و ناموس این کشور با ما وارد جنگ شد، وارد عرصه دفاع مقدس و جنگ شدند و افتخار ما این است که توانستیم هشت سال در برابر دشمن ایستادگی کنیم تا آنها را شکست دهیم و نتایج ارزشمندی را بدست آوریم.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای فرهنگ دفاع مقدس که با جهاد و شهادت آمیخته است، تاکید کرد: امروز وظیفه ما است که پاسدار خون شهدا باشیم و یاد و خاطره آنان را زنده نگه‌داریم.

سیاری افزود: ما در هشت سال دفاع مقدس قهرمانانی را داشتیم که با نثار خون خود صحنه جنگ را مدیریت کردند و هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتند و امروز این صحنه نبرد به ما واگذار شده است تا در میادین دیگر، دشمن خود را شکست دهیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: دشمن به هیچ وجه از اهداف خود دست نخواهد کشید، اگرچه در جنگ سخت متوجه توان دفاعی و نظامی نیروهای مسلح ما شده است اما در صحنه های دیگر سعی در ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران دارد که با توکل بر خداوند و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و پشتوانه مردم در این زمینه نیز مایوس شده است.

وی تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، صدام نیز با مولفه توان دفاعی-نظامی به کشورمان حمله کرد اما وجود عامل برترساز ایمان، اعتقاد، ایثارگری، شهادت طلبی و ولایت مداری در بین رزمندگان اسلام موجب شد ما پیروز میدان شویم.

در ادامه این نشست صمیمانه، پیشکسوتان حاضر در جلسه با بیان خاطراتی از عملیات های ماندگار هشت سال دفاع مقدس و دوران اسارت خود در زندان‌های رژیم بعث، یاد و خاطره شهدای والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران و همرزمانشان را گرامی داشتند.

گفتنی است، در این نشست امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش و تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش از جمله امیر سرتیپ دوم مسعود بختیاری، امیر سرتیپ دوم غلامرضا فرزین، امیر سرتیپ دوم حسین یاسینی، امیر سرتیپ دوم خلبان عباس رمضانی، امیر دریادار دوم محمدحسین فرزانه، سرهنگ رضا واضحی، سرهنگ مجتبی جعفری، سرهنگ علی سجادی، سرهنگ احمد حیدری، سرهنگ بهمن زارع نعمتی، ناخدایکم سلیمان محبوبی و فرزند شهید علی اصغر بیدی (از شهدای پدافند هوایی) حضور داشتند

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا