شهرستان ها

شاخص کیفیت هوای اراک نزدیک ۱۵۶/ تداوم وضعیت هوای ناسالم

اراک- مدیر کل محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای شهر اراک در ساعت ۱۴ عصر امروز به عدد ۱۵۶ رسیده که بیانگر ناسالم بودن آن برای تمامی گروه‌ها است.

رضا میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت هوای اراک اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، شاخص کیفیت هوای اراک در روز جاری (۲۸ مهر ماه) به وضعیت ناسالم رسیده است.

وی ادامه داد: ارزیابی ساعت ۱۴ عصر امروز وضعیت هوای اراک نشانگر آن است که شاخص کیفیت هوا به ۱۵۶ رسیده و ناسالم برای تمام گروه‌هاست.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: با توجه به تداوم آلودگی از چند روز گذشته و تشدید شیوع بیماری کرونا و امکان اثرات زیان‌بار همزمان این دو عامل برای مبتلایان باید از هر گونه رفت آمد در محیط‌های شلوغ و پر رفت و آمد خودداری شود.

میرزایی تاکید کرد: تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت بدنی در فضای باز جدا خودداری کنند.

وی لزوم دقت در هنگام سوخت‌گیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها را مهم برشمرد و افزود: باید از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی و مانند آن خودداری شود.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی یادآور شد: شاخص کیفیت هوای اراک در ساعت ۷ صبح در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود به طوری که عامل اصلی این آلودگی ذرات معلق با قطر کمتر از ٢ / ٥ میکرون بوده است.

میرزایی ادامه داد: بالاترین شاخص آلودگی در ساعات اولیه صبح با عدد ۱۱۳ مربوط به ایستگاه استانداری واقع در میدان حافظیه بوده است.

وی عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان مرکزی مبنی بر تداوم سکون نسبی هوا کیفیت ناسالم هوای اراک ادامه دارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا