حوادث

دستگیری ۱۸۵ نفر از اراذل و اوباش طی ۵ ماهه نخست سال جاری

تبریز- دادستان تبریز از شناسایی و دستگیری ۱۸۵ نفر از اراذل و اوباش استان آذربایجان شرقی طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، محبوب علیلو با بیان اینکه صیانت از نظم و امنیت عمومی به عنوان یکی از رسالت‌های قوه قضائیه همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف این دادستانی است، اظهار داشت: با توجه به این مساله با برهم زنندگان آسایش مردم و اراذل و اوباش که نظم و امنیت آحاد جامعه را خدشه دار می‌کند با جدیت و بر اساس قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: در این راستای شعب ویژه رسیدگی به جرایم خشن به منظور تسریع و دقت در رسیدگی تعیین شده است.

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت برخی از اراذل و اوباش حتی در فضای مجازی و سلب آسایش و امنیت عمومی، ادامه داد: در خصوص رصد و پایش اطلاعاتی اراذل و اوباش و مرتکبین جرایم خشن در فضای مجازی و حقیقی دستورات مقتضی به پلیس‌های تخصصی فتا و اطلاعات و امنیت عمومی در راستای کنترل تحرکات آنان و پیشگیری از بروز ارتکاب جرایم احتمالی صادر شده است.

وی بیان کرد: همچنین به منظور برخورد و شناسایی اخلال گران آسایش و امنیت عمومی قرارگاه تاکتیکی مقابله با اراذل و اوباش از تاریخ ۲۴ مرداد سال جاری در فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی با هماهنگی و حمایت قضائی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی راه اندازی شده است.

علیلو خاطرنشان کرد: بر این اساس در راستای دستگیری اراذل و اوباش شناسنامه دار و همچنین اراذل و اوباش نوظهور طی ۵ ماهه نخست سال جاری مجموعاً ۱۸۵ نفر از اراذل و اوباش در استان آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت اراذل و اوباش در فضای مجازی و سلب آسایش و امنیت عمومی جامعه، ادامه داد: در این خصوص دستورات قضائی لازم به منظور پایش و رصد تحرکات اراذل و اوباش در فضای مجازی به صورت مستمر خطاب به دستگاه‌های ذیربط صادر شده و طی ۵ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ مجموعاً ۵۷ مورد از صفحات مربوط به اراذل و اوباش مسدود و محتوای آنها حذف شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا