شهرستان ها

احداث موزه در خانه موذن زاده اردبیلی پاسداشت فرهنگ استان است

اردبیل- مدیر کل امور اجتماعی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: تبدیل خانه پدری موذن زاده اربیلی تکریم جایگاه مداحی و پاسداشت فرهنگ اصیل حسینی استان اردبیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سیمزاری عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی بزرگداشت سالگرد سلیم مؤذن زاده اردبیلی و تکریم حسن مردانه، با تاکید بر ضرورت حفظ و حراست از فرهنگ بومی و ارزش‌های ماندگار استان، افزود: بزرگداشت چهره‌های شاخص فرهنگی جزو میراث ارزشمند برای نسل آینده استان است که برنامه ریزی دقیق و منسجم را می‌طلبد.

وی به شخصیت مداح اهل بیت علیه السلام مرحوم سلیم مؤذن زاده و شهرت جهانی این اسطوره فرهنگی استان اشاره کرد و تلاش برای اخذ نشان ملی برای این هنرمند برجسته را از وظایف متولیان فرهنگی استان بیان کرد.

مدیر کل امور اجتماعی و شوراهای استانداری اردبیل با اشاره به وجود هنرمندان در قید حیات استان از جمله حسن مردانه، تلاش برای برگزاری آئین پاسداشت خدمات فرهنگی و هنری این اساتید را در حفظ این افتخارات برای نسل آینده با اهمیت دانست.

سیمزاری از آمادگی خانه فرهنگ و هنر و چند سازمان مردم نهاد فرهنگی برای برگزاری بزرگداشت استاد حسن مردانه خبر داد و گفت: طرح برگزاری این بزرگداشت توسط این تشکل‌ها تنظیم و برنامه زمانبندی این تکریم مشخص و مصوب می‌شود.

موزه فرهنگی و مداحی شاخصه اصلی در شناساندن دارالارشاد اردبیل است

در این جلسه حسین رهنما آذر مدیر عامل خانه فرهنگ و هنر استان نیز، بر ضرورت تکریم چهره‌های شاخص ملی استان در حوزه هنر و فرهنگ تاکید کرد و گفت: خرید منزل پدری سلیم مؤذن زاده و تبدیل آن به موزه فرهنگی و مداحی استان باید با تلاش اهالی فرهنگ و هنر باید در اسرع وقت انجام شود.

در ادامه، توحید دلاور قوام، فعال فرهنگی، هنری استان گفت: استان اردبیل در خصوص عزاداری برای سالار شهیدان شهرت جهانی دارد و در این راستا باید ارزش‌ها، فرهنگ و پیشینه مرتبط با آن حفظ و به نسل آینده منتقل شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا